Facebook rozszerza "centrum pomocy” dla osób poddanych kwarantannie
Amerykański gigant zdaje sobie sprawę jak ważne są jego usługi w trudnych czasach epidemii. Właśnie z tego powodu rozszerzył on zakres swojego „centrum pomocy” oferując m.in. dział wsparcia dla osób dotkniętych wirusem.
Aktualizacja umożliwia użytkownikom Facebooka publikować oferty pomocy w zakresie wykonania zakupów spożywczych, zorganizowania artykułów dla niemowląt oraz ogólnej pomocy w zakresie wolontariatu. Również osoby szukające takiej pomocy mogą opublikować stosowne informacje na ten temat. Strona zawiera również linki do osób zbierających fundusze oraz do ogólnego centrum informacji koronawirusowej.
Facebook nie pierwszy raz wychodzi z podobną inicjatywą. Wcześniej podobne rozwiązania były dostępne w przypadku niektórych klęsk żywiołowych jako narzędzia do "reagowania kryzysowego", ale firma uruchamiała je zazwyczaj lokalnie.
Tym razem ma być inaczej i choć początkowo funkcja zawita w USA, Wielkiej Brytanii, Australii, Kanadzie i Francji, to w nadchodzących tygodniach pojawi się w kolejnych krajach.