Galaxy Note 7 - wstrzymano sprzedaż. Samsung rozpoczyna akcję nawrotową

Samsung wstrzymuje sprzedaż najnowszego smartfonu - Galaxy Note 7. Jaki jest tego powód?

Przed weekendem świat obiegła informacja o egzemplarzu Note 7 z Chin, który zapalił się podczas ładowania - pisaliśmy o tej sprawie w tym materiale. Jak się miało okazać, sprawa jest o wiele poważniejsza. Koreańska firma zanotowała już 35 takich przypadków. Samsung nie ma zamiaru ryzykować i wstrzymuje sprzedaż Note'a 7 i rozpoczyna operację, którą w branży motoryzacyjnej określa się mianem "akcji nawrotowej" - osoby, które kupiły smartfona będą mogły wymienić go za darmo lub, na koszt firmy, wymieniona zostanie bateria.

Reklama

"Dokładnie sprawdzamy doniesienia dotyczące Galaxy Note 7. Poinformujemy wszystkich o wynikach inspekcji tak szybko, jak będzie to możliwe. Zależy nam na dostarczeniu na rynek jak najlepszego produktu dla naszych klientów" - powiedział serwisowi Engadget rzecznik Samsunga.  Informacje o wstrzymaniu sprzedaży Note 7 potwierdził australijski oddział operatora komórkowego Vodafone. Firma zamierza skontaktować się z wszystkimi klientami, którzy już zakupili swój egzemplarz.  Jak wspomniano - akcja nawrotowa rozpocznie się również w innych krajach. Wymiana telefonów na nowe zajmie około dwóch tygodni. Wstrzymano również sprzedaż.

PAP podał, że Samsung sprzedał dotychczas ponad milion smartfonów Galaxy Note 7. Oficjalna sprzedaż Galaxy Note7 w sklepach w Polsce miała rozpocząć się 16 września. Telefon można było zamówić już od 16 sierpnia, ale kupujący nie dostali jeszcze swojego egzemplarza.

Największą do tej pory "akcję nawrotową" w branży technologicznej przeprowadził Microsoft, wymieniając wadliwe modele konsoli Xbox 360.  Po latach jeden z przedstawicieli firmy z Redmond przyznał, że cała operacja kosztowała firmę około 1,6 miliarda dolarów. Innym dobrze znanym przypadkiem podobnej operacji była wymiana iPhone'a 4 spowodowana problemami z zasięgiem.

Poniżej publikujemy pełną treść oświadczenia polskiego oddziału Samsunga:

"Samsung uznaje dostarczanie produktów najwyższej jakości za priorytet, a każdy odnotowany przez naszych klientów incydent, traktujemy niezwykle poważnie. W odpowiedzi na ostatnie doniesienia związane z Note 7, przeprowadziliśmy drobiazgowe dochodzenie,  które wykazało problemy z baterią.

Jak do tej pory (stan na 1 września 2016) globalnie odnotowaliśmy 35 tego typu przypadków. Obecnie prowadzimy wnikliwą inspekcję wraz z naszymi dostawcami, aby zidentyfikować wszystkie potencjalnie uszkodzone baterie. Ze względu na to, że bezpieczeństwo naszych klientów jest dla nas najwyższym priorytetem, wstrzymaliśmy sprzedaż modelu Note 7.

Klientów, którzy zakupili Note 7 w Polsce prosimy o kontakt z autoryzowanym serwisem telefonów Samsung, (pełen wykaz serwisów znajduje się na stronie www.samsung.pl) bądź kontakt z infolinią pod numerem telefonu 0.801.672.678 bądź +48 22 607 93 33. Urządzenia zostaną poddane gruntownej weryfikacji i zwrócone ze sprawdzoną baterią bądź klient otrzyma nowy egzemplarz w przypadku zidentyfikowania wady. Cały proces może zająć do kilku tygodni.

Zdajemy sobie sprawę z niedogodności jakie niesie za sobą ta sytuacja, ale chcemy być pewni, że Samsung dostarcza swoim klientom produkty najwyższej jakości. Bardzo blisko współpracujemy z naszymi partnerami, aby mieć pewność, że proces wymiany urządzeń będzie tak wygodny i efektywny jak to tylko możliwe".

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy