Starbucks testuje wirtualnego baristę
Starbucks idzie z duchem czasu i chce uczynić zamawianie kawy jeszcze wygodniejszym.
Starbucks oficjalnie ogłosił rozpoczęcie testów cyfrowego asystenta w mobilnej aplikacji, opartego na systemie sztucznej inteligencji. Pozwoli on klientom składać zamówienia za pomocą polecenia głosowego lub specjalnego interfejsu tekstowego.
Wirtualny barista o nazwie My Starbucks pod względem technicznym jest rozwinięciem działającej już usługi Starbucks Mobile Order & Pay, która jest już od jakiegoś czasu dostępna w aplikacji na smartfony. Jedna z największych sieci kawiarni przygotowuje się również do uruchomienia usługi na platformie Amazon Alexa.
To kolejny dowód na to, że najnowsze technologie przydają się nawet w restauracjach. Całkiem niedawno, głośno było o chińskim oddziale KFC, który wprowadził innowacyjną funkcję, proponującą konkretne danie na podstawie analizy twarzy klienta.