Sztuczna inteligencja na pomoc branży IT

Sztuczna inteligencja usprawni pracę deweloperom. Technologia Flairs.ai w nowej odsłonie jest już na rynku.

Slack, Bitbucket, Github, Jira, Confluence? To tylko niektóre z narzędzi, z których na co dzień korzysta branża IT. Czy to, o czym deweloperzy rozmawiają w czasie pracy nad projektem, może przyczynić się do wzrostu kompetencji poszczególnych członków zespołu, a w dłuższej perspektywie - samej organizacji? Flairs.ai to oparta na sztucznej inteligencji technologia, która agreguje wiedzę z firmowych narzędzi w celu przyspieszenia procesu budowania konkretnych umiejętności w organizacji. W nowym wydaniu jest już dostępna na rynku.

Według badań, w ciągu kolejnych kilku lat, tradycyjna komunikacja wewnątrz firm, jak np. bezpośrednie spotkania, czy rozmowy telefoniczne zostanie znacznie ograniczona. Wzrośnie natomiast znaczenie platform do współpracy on-line, np. Slacka oraz mediów społecznościowych, które do pełnej funkcjonalności i dopasowania do potrzeb użytkowników, będą potrzebowały uzupełniania o dodatkowe aplikacje i narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję. Jednym z takich narzędzi jest Flairs.ai.

- Jak to zazwyczaj bywa przy innowacjach, pomysły na najciekawsze i najbardziej wartościowe projekty biorą się z bieżących potrzeb. Nie inaczej było z Flairs.ai, technologią, której brakowało nam w naszej codziennej pracy w software house. Od pomysłu do realizacji minęło kilka miesięcy, w między czasie zainwestował w nas Dawid Urban, a w lipcu finalnie zdecydowaliśmy się na launch produktu. Otrzymaliśmy sporo feedbacku, doceniliśmy słowa uznania, ale i wskazówki dotyczące podstawowych funkcji czy usprawnień. Efekt to obecne narzędzie, czyli Flairs.ai w nowej odsłonie  - powiedział Zbyszek Czarnecki, pomysłodawca Flairs.ai, CEO Apptension.

Flairs.ai analizuje interakcje w danych technologiach: w kodzie, komentarzach, czy też rozmowach na publicznych kanałach i na ich bazie, automatycznie tworzy zawierający insighty dashboard - czyli zestawienie najważniejszych informacji. W ten sposób Flairs.ai wspiera pracę członków zespołu i managera.

- Flairs.ai skierowane jest do rynku IT, który do komunikacji wykorzystuje narzędzia online (np. Slacka, Bitbucket, Github, Jira, Confluence i innych); jest nauczony technologii i języków, jakimi posługuje się nasza branża. Przykładowo - w software house, w którym programiści korzystają ze Slacka, Flairs.ai może stanowić ciekawe źródło wiedzy o technologiach oraz zaangażowaniu w nich poszczególnych członków zespołu. To realna wartość dla pozostałych osób w organizacji, które zyskują szybki dostęp do informacji rozproszonych dzisiaj po całej firmie - dodał Czarnecki.

Flairs.ai pozwala developerom dowiedzieć się w jakich technologiach pracuje dana organizacja, jej liderzy. Wg raportu StackOverflow z tego roku, to właśnie języki programowania, frameworki i technologie, z którymi będzie pracował dany specjalista są najważniejszymi aspektami, branymi pod uwagę w miejscu pracy. Czynniki te wskazało ponad 54% respondentów.

- To technologie i ich rozwój sprawia, że programiści chcą pracować w tej firmie, a nie innej. Flairs.ai daje im tę wiedzę, zawsze aktualną, pozyskaną na bazie tego, co się rzeczywiście dzieje, a nie co jest deklarowane - tłumaczy Michał Gutkowski, Creative Director, Apptension.
 
Flairs.ai daje programistom realne wskazówki jak rozwijać swoje kompetencje (np. poprzez angażowanie się w tematy/projekty, przy których pracują najlepsi specjaliści w firmie).

Reklama
INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: Sztuczna inteligencja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy