Użytkwnikom smartfonów OnePlus znikają pieniądze z konta. Sprawa jest wyjaśniana

Zgłoszono już ponad 100 przypadków kradzieży pieniędzy z konta wśród użytkowników smartfonów marki OnePlus. Czy winien jest producent?

Oficjalnym forum OnePlus zatrzęsły w ostatnim czasie doniesienia o podejrzanych transakcjach, wykonywanych z kont bankowych użytkowników, bez ich wiedzy. Były to różne kwoty, do różnych odbiorców, jednak wspólnym mianownikiem ponad wszystkich tego typu przypadków jest fakt, że w ostatnim czasie ofiary korzystały ze sklepu z aplikacjami producenta. 

W tej zbieżności użytkownicy dopatrują się winy OnePlusa, który mógł nieodpowiednio zabezpieczyć swój sklep, otwierając furtkę dla cyberprzestępców. Na razie nie wiadomo dokładnie, ilu użytkowników padło ofiarą ataku, ale jak na razie zgłosiło się ich ponad stu.

Firma OnePlus natychmiastowo zareagowała na falę zgłoszeń, deklarując zajęcie się sprawą w trybie priorytetowym. Wkrótce można spodziewać się więc oficjalnego oświadczenia, a póki co wszystkim posiadaczom smartfonów chińskiej marki zaleca się nie korzystać z systemowych aplikacji, które wymagają połączenia z kontem bankowym lub kartą. 

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: OnePlus
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy