14 mln kary dla Orange

Sieć Orange Polska działała niezgodnie z prawem utrudniając konsumentom przeczytanie umowy przed jej zawarciem. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgodził się w tej sprawie ze stanowiskiem UOKiK i nałożył na operatora karę finansową w wysokości niemal 14 mln złotych.

W całej sprawie chodzi o sytuację, gdy umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych jest zawierana lub zmieniana na odległość (np. przez telefon lub internet). Operator powinien w takim przypadku dostarczyć konsumentowi kontrakt w wersji pisemnej, a tymczasem postępowanie UOKiK wykazało m.in., że sieć Orange wywierała na swoich klientów niedopuszczalną presję, wymagając aby podpisywali umowę w obecności kuriera.

Reklama

Zdaniem UOKiK, stosowana przez Orange praktyka utrudniała konsumentom przeczytanie ze zrozumieniem kontraktu przed jego podpisaniem. Zgodnie z prawem, konsument powinien mieć realną możliwość zapoznania się z wzorcem umownym przez złożeniem podpisu tak, aby znał wiążące go postanowienia.
 
Wyrok sądu dotyczy decyzji Prezes UOKiK z grudnia 2010 r. Sąd podzielił stanowisko UOKiK, jednak obniżył karę pieniężną do 13 937 400 zł. Za okoliczność łagodzącą uznane zostało podjęcie przez Orange negocjacji ze spółką kurierską w celu zmiany sposobu doręczania przesyłek. Wyrok SOKiK nie jest prawomocny, a stronom przysługuje prawo do apelacji. 

INTERIA.PL/informacje prasowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy