Gigantyczna awaria w sieci Orange

Sieć Orange od godz. 22:00 w poniedziałek zmaga się z poważną awarią. W całej Polsce występują problemy z dostępem do internetu i sieci komórkowej. Awaria powinna być już usunięta, ale niektórzy klienci nadal mają problemy. Jak to wygląda u was?

Operator zapewnia też, że trwają intensywne prace nad przywróceniem usług oraz, że nie wyklucza, iż przyczyną awarii jest celowy atak na infrastrukturę telekomunikacyjną sieci. W nocy na oficjalnym profilu Orange na Facebooku pojawiła się informacja:

"Bardzo Was wszystkich przepraszamy - od ok. 22.30 mamy dużą awarię sieci. W całej Polsce występują problemy z dostępem do internetu i sieci komórkowej, normalnie działają jednak telefony stacjonarne. Przez cały czas trwa analiza przyczyn - na ten moment jeszcze ich nie znamy. Pod uwagę bierzemy m.in. celowe ataki. Nad rozwiązaniem problemu pracują nieprzerwanie nasze zespoły kryzysowe. Zrobimy co w naszej mocy, aby do rana przywrócić pełne funkcjonowanie naszych usług. Rozumiemy Wasze zdenerwowanie - jest w pełni uzasadnione. Będziemy informować o zachodzących zmianach".

Reklama

Aktualizacja: Wygląda na to, że sytuacja wraca do normy. Na profilu Orange pojawiłam się informacja następującej treści:

"Awaria usług, która rozpoczęła się w nocy, została już usunięta w większości Polski. Niestabilności mogą występować jeszcze w różnych miejscach kraju, ale sytuacja wraca szybko do normy. Będziemy Was informować o ostatecznym zakończeniu awarii oraz o ewentualnych dalszych naszych działaniach. Jeszcze raz bardzo Was przepraszamy - i dziękujemy szczególnie za dużą wyrozumiałość".

Komentarz rzecznika Orange:  Za całą sytuację przeprosił także rzecznik prasowy Orange, Wojciech Jabczyński: "Przyczyna awarii była czysto techniczna. Nasi inżynierowie wraz z dostawcą sprzętu już się z nią uporali. Incydentalnie mogą występować jedynie niewielkie niedogodności, co wynika ze specyfiki awarii". Nie podaje na razie oficjalnego powodu awarii.

Jak to wygląda u was?

Otrzymujemy informacje od internautów, że niektóre usługi Orange, zależnie od miejsca w Polsce, nadal nie działają prawidłowo. Przykłady? Pojawiają się informacje o tym, że transfer danych jest bardzo wolny. Na wszystkie problemy Wojciech Jabczyński odpowiada: 'Robimy, co możemy".

Czy macie problemy z usługami telefonii komórkowej lub transferem danych (także w usłudze neostrada)? Dajcie znać w komentarzach.


 


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy