50 milionów Playstation

Sony Computer Entertainment poinformowało, że wyprodukowano już przeszło 50 mln sztuk konsoli PlayStation 2.Oznacza to, że od 17 września "przybyło" aż 10 mln sztuk tej konsoli. Pod względem geograficznym dostawy konsol rozkładają się następująco:

Sony Computer Entertainment poinformowało, że wyprodukowano już przeszło 50 mln sztuk konsoli PlayStation 2.Oznacza to, że od 17 września "przybyło" aż 10 mln sztuk tej konsoli. Pod względem geograficznym dostawy konsol rozkładają się następująco:

do Ameryki Północnej trafiło 21,48 mln sztuk, do Europy - 16,02 mln, a Japonii - 12,53 mln. Oznacza to, że do sklepów na całym świecie dostarczono już 50,03 mln konsol PS2. PlayStation 2 zadebiutowało niespełna 3 lata temu i pod względem sprzedaży wciąż deklasuje rywali, którzy pojawili się na rynku w rok później. Dość powiedzieć, że Microsoft planuje do końca czerwca osiągnąć poziom 9 - 11 mln sztuk sprzedanych Xboxów, a Nintendo liczy, że przed końcem marca GameCube sprzeda się w łącznej ilości 16 mln sztuk.

Nie wiadomo, jak na dalszych losach konsol nowej generacji odbije się popularyzacja usług sieciowych, na którym to rynku rywalizują głównie Sony i Microsoft. Prezes Nintendo, Satoru Iwata, potwierdził w tym tygodniu, że jego firma nie jest zainteresowana inwestowaniem w gry online dla platformy GameCube. Wprawdzie użytkownicy stacjonarnej konsoli Nintendo mogą kupić przystawki sieciowe i korzystać z niewielkiej liczby gier online, jednak "Wielkie N" w przeciwieństwie do Sony, a zwłaszcza Microsoftu, postrzega internetowe usługi dla graczy jako margines rynku. "Liczba użytkowników gotowych płacić miesięczny abonament za gry sieciowe jest mała. Amerykańskie firmy, które w ubiegłym roku koncentrowały się niemal wyłącznie na grach online, obecnie postrzegają opcje sieciowe głównie jako narzędzie reklamy. Gry sieciowe nie mogą dostarczyć stabilnego źródła zysków dla firmy wielkości Nintendo" - powiedział Iwata.

Reklama

(4D)

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Sony | 50+ | PlayStation Vita
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy