Autentyfikacja wg Novella

Firma Novell zaprezentowała nową generację przeznaczonego dla firm, zaawansowanego oprogramowania do ochrony Sieci, Novell Modular Authentication Services (NMAS). Dzięki NMAS 2.0 firmy mogą chronić dostęp do zasobów sieci za pomocą autoryzacji opartej na dowolnym połączeniu takich metod, jak pomiary biometryczne, karty procesorowe, żetony i certyfikaty cyfrowe.

Firma Novell zaprezentowała nową generację przeznaczonego dla firm, zaawansowanego oprogramowania do ochrony Sieci, Novell Modular Authentication Services (NMAS). Dzięki NMAS 2.0 firmy mogą chronić dostęp do zasobów sieci za pomocą autoryzacji opartej na dowolnym połączeniu takich metod, jak pomiary biometryczne, karty procesorowe, żetony i certyfikaty cyfrowe.

Oferując NMAS oraz inne składniki oprogramowania usług dla Sieci, które pozwalają przedsiębiorstwom ustalić spójne reguły zabezpieczeń obejmujące całą firmę, Novell umożliwia wyeliminowanie zagrożeń zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Rozwiązania te integrują zarządzanie tożsamością w środowiskach, w których występują różne systemy operacyjne i aplikacje, oraz zapewniają użytkownikom niezawodną autoryzację za pomocą pojedynczej rejestracji.

NMAS to łatwa do rozbudowania struktura zarządzania, która upraszcza administrowanie siecią i zmniejsza koszty zarządzania różnymi zabezpieczeniami stosowanymi w przedsiębiorstwie. NMAS działa na platformach zarówno NetWare, jak i Windows, oraz wykorzystuje system NDS eDirectory, co pozwala klientom stosować na niektórych obszarach sieci reguły dostępu stopniowanego. Firmy mogą np. połączyć zabezpieczenia sprawdzające posiadanie pewnej wiedzy, np. hasła, z takimi, które sprawdzają posiadanie pewnych cech fizycznych, np. linii papilarnych, lub pewnych przedmiotów, np. żetonów.

Reklama

IDC szacuje, że obroty na rynku zaawansowanych zabezpieczeń, takich jak urządzenia biometryczne, karty procesorowe i żetony, osiągną w 2004 r. wartość 2,9 mld USD.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: firmy | biometryczne | karty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy