Google Chrome zablokuje reklamy, które zużywają dane oraz baterię sprzętu

Google ogłosiło, iż ma zamiar rozpocząć blokowanie reklam, które zmuszają użytkownika do interakcji, zużywając tym samym dużą ilość danych oraz powodując szybsze rozładowywanie się sprzętu.

W ramach nowej zmiany, wszystkie reklamy, które zostaną oznaczone przez Google będą wyświetlały użytkownikom pole błędu. Według amerykańskiej firmy tylko ułamek wszystkich reklam jest zaprojektowany tak, aby zużywać niedużą liczbę zasobów urządzenia. Niektóre z reklam to także nic innego, jak złośliwe oprogramowanie kopiące kryptowaluty oraz nie posiadające optymalizacji.

Przeglądarka Google Chrome będzie celowała w reklamy, które wykorzystują większą przepustowość sieci lub zużycie mocy procesora niż 99,9 proc. innych reklam.

Oznacza to, że zablokowane zostaną reklamy używające procesor przez 15 sekund i 4 MB danych sieciowych. 

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Google | Google Chrome
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy