Reklama

Gry na ratunek świata - Imagine Cup 2010

Mamy kolejny przykład na to, że gry nie tylko bawią. W konkursie Imagine Cup można pokazać, że "duzi" twórcy gier mogą się wiele nauczyć od studentów.

Wielu z Was marzy o rozpoczęciu kariery developera gier. Jest to możliwe - taką szansę stwarza konkurs Imagine Cup, którego głównym organizatorem i pomysłodawcą jest Microsoft. Podczas finału w Kairze sześć najlepszych drużyn studenckich z różnych zakątków świata walczyło o pierwsze miejsce w kategorii projektowanie gier. Co prawda do ścisłej czołówki nie załapali się Polacy (więcej o naszych projektach w ramce), ale i tak nie brakowało emocji.

Zadaniem studentów było przygotować grę, która wiąże się z tematem "Wyobraź sobie świat, w którym technologia pomaga rozwiązać najtrudniejsze problemy ludzkości". Gatunek, mechanika zabawy czy szata graficzna były w pełni dowolne. Nic dziwnego, że przy takim temacie dominowały gry czerpiące garściami z SimCity, Civilization czy Black & White. Studenci musieli tworzyć swoje projekty korzystając języków XNA Game Studio 3.0 oraz Visual Studios. Dzięki temu zaprezentowane tytuły mogły powstać z myślą o systemie operacyjnym Windows lub konsoli Xbox 360. Jakie gry zdobyły podium i kto je zrobił?

Reklama

3. miejsce - gra Alternext, USA

Ta zrobiona w całości przez jedną osobę gra przypominała połączenie Pipeline ze stawianiem sieci energetycznych w pierwszym Sim City. Gracz zarządzał siecią elektrowni oraz fabryk w taki sposób, aby zredukować emisję dwutlenku węgla oraz innych szkodliwych substancji.

2. miejsce - gra Defile of Eden, Wielka Brytania

Klasyczna strzelanka z góry, w której walczą ze sobą dwa zespoły. Jeden broni mitycznego Edenu, a drugi ma za zadanie go zniszczyć. Zależnie od przewagi któregoś z teamów - Eden zaczyna rozkwitać życiem (wygrywają obrońcy) lub staje się pustkowiem (wygrywają atakujący). Gra była stworzona z myślą o trybie dla kilkunastu graczy.

1. miejsce - gra Choice, Brazylia

Gra Brazylijczyków wybijała się na tle pozostałych. Choice łączyło strategiczne elementy gry Risk z typowymi elementami party-game. Czterech graczy jednocześnie walczyło z kolejnymi naturalnymi i ekologicznymi katastrofami, pojawiającymi się w różnych miejscach na świecie. Wygrywał ten, kto np. szybciej i sprawniej pomógł ofiarom huraganu albo zwalczył głód.

Brazylia zwyciężyła, ale w kuluarach dało się znaleźć innych zwycięzców. Otóż ludzie z Microsoftu dokładnie oglądali pomysły studentów, a izraelski projekt Out of the Cube, umożliwiający sterowanie prostą grą edukacyjną przy pomocy kostki Rubika, wywołał tak duże zainteresowanie, że studentów zaproszono do współpracy przy tworzeniu Project Natal - innowacyjnej platformy do grania mającej pokonać Nintendo Wii. Trudno o lepszą zachętę dla przyszłych twórców gier.

Weź udział w Imagine Cup 2010!

Finał Imagine Cup 2010 odbędzie się w Polsce, jak wystartować w tym konkursie?

WYSTARCZY WEJŚĆ NA STRONĘ - www.imaginecup.com i zarejestrować swój zespół. Wziąć udział w Imagine Cup 2010 może każdy student uczelni wyższej. Oprócz projektowania gier nie zabraknie także innych kategorii z dziedzin informatyki, matematyki oraz sztuk audio-wizualnych. Pozostaje jedynie spróbować.

POLSKIE PROJEKTY ZGŁOSZONE DO IMAGINE CUP 2009 - następna strona

Dobre, bo polskie

Polscy studenci przygotowali naprawdę ciekawe gry - trudno zrozumieć, dlaczego żaden z tych ambitnych projektów nie zakwalifikował się do finału w 2009 roku. Dlatego tym bardziej warto sprawdzić, co przygotowali nasi reprezentanci:

Hidden Asylum - Najbardziej zaawansowany z polskich projektów jest grą przygodową TPP. Zespół Perfection z Poznania i Gorzowa Wielkopolskiego nie tylko stworzył w pełni trójwymiarową grafikę i rozbudowane środowisko, ale także podłożył postaciom własne głosy. Akcję Hidden Asylum osadzono w roku 2020 - jako biolog musimy zbadać tajemnicę Wyspy Wielkanocnej, której ekosystemem znalazł się w rękach wielkiej korporacji.

Malaria Control - Gra wrocławsko-opolskiego zespołu 1day11hours przypomina gierki typu Tower Defence. Tym razem grający musi we wnętrzu ciała ludzkiego odeprzeć atak malarii. Poruszając się po mapie Afryki docieramy do kolejnych lokacji, w których walczymy z chorobą i zdobywamy informacje o malarii (poprzez rozwiązywanie testów).

Your Move! - Śląscy studenci z zespołu YAMC poszli w kierunku czegoś na wzór klasycznego Populusa. Gracz musi rozwiązywać coraz to trudniejsze problemy lokalnych społeczności krajów Trzeciego Świata - od walki z biedną, przez wspieranie edukacji, a kończąc na zapewnieniu dostępu do wody. Aby osiągnąć te cele, budujemy odpowiednią infrastrukturę i zarządzamy ludźmi.

Water Game - Ciekawy klon staroszkolnego Pipeline autorstwa BAMM z Krakowa, w którym musimy zapewnić mieszkańcom dostęp do czystej wody. Robimy to poprzez podłączanie ich do źródła, tworzenie wtórnych obiegów wody i jej oczyszczanie. Inwestując w nowe badania czy budynki, gracz może poznać kilka ciekawych faktów na temat oszczędzania wody.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: studenci | wody | ratunek | Imagine | "Imagine"

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy