SAP 3 R/3 w Alcatelu

Alcatel Polska zakończył wdrożenie systemu zarządzania przedsiębiorstwem SAP R/3. Projekt został zrealizowany w ramach korporacyjnego programu ISIS, którym zostało objętych 10 filii Alcatela na świecie.

Alcatel Polska zakończył wdrożenie systemu zarządzania przedsiębiorstwem SAP R/3.
Projekt został zrealizowany w ramach korporacyjnego programu ISIS, którym zostało objętych 10 filii Alcatela na świecie.

Decyzję o wdrożeniu systemu SAP R/3 podjęto po przeanalizowaniu obecnych potrzeb firmy i porównaniu ich z możliwościami dotychczas używanych systemów zarządzania przedsiębiorstwem: MFG/PRO i Scala.

Alcatel Polska wdrożył jednocześnie cztery moduły, których rola koncentruje się na obsłudze procesów w zakresie sprzedaży, logistyki i finansów. Są to moduły: sprzedaż i dystrybucja (Sales&Distribution), gospodarka materiałowa i zaopatrzenie (Material Management/Planning), rachunkowość finansowa (Finance) i kontroling (Controlling).

Reklama

Zdecydowana większość użytkowników systemu jest zatrudniona w departamentach: Administracji, Finansowym, Realizacji Kontraktów, Wspomagania Sprzedaży oraz Zakupów i Logistyki.

Wdrożenie systemu SAP R/3 następowało zgodnie z wypracowaną w korporacji metodyką.

W pierwszej kolejności zdefiniowane zostały wymagania przyszłych użytkowników systemu

i przeprowadzono analizę procesów biznesowych. Kolejnym krokiem była konfiguracja systemu, a następnie specjalnie przygotowany własny zespół trenerów przeprowadził szkolenia dla ponad 100 pracowników korzystających z systemu. Kluczowi użytkownicy przeprowadzili testy modułowe, a następnie integracyjne. W ich trakcie sprawdzono działanie systemu SAP na przykładzie kilkunastu scenariuszy testowych, pozwalających na symulację obsługi rzeczywistych kontraktów.

Następnie zostało przygotowane oprogramowanie do ściągnięcia, weryfikacji i przeładowania danych zgromadzonych w dotychczas eksploatowanych systemach. Tak zwane dane statyczne, takie jak katalogi pozycji materiałowych, klientów, dostawców zostały przetransferowane w ciągu miesiąca poprzedzającego start produktywny. Dane dynamiczne dotyczące np. rozrachunków z dostawcami, klientami przeniesiono po zamknięciu okresu obrachunkowego,

w trakcie weekendu poprzedzającego start systemu. Otwarte zlecenia sprzedaży i zlecenia zakupu, stosownie do ich pilności były przeładowywane w pierwszych dniach eksploatacji SAP R/3. Do ostatniego dnia poprzedzającego start systemu SAP R/3 użytkownicy korzystali z dotychczas eksploatowanych systemów. System SAP R/3 wykorzystuje zasoby, bazy danych oraz doświadczenia osób pracujących dotychczas z systemami MFG/PRO i Scala.

Wdrożenie systemu SAP R/3 zapewni właściwy poziom obsługi logistycznej i finansowej Alcatel Polska, a także usprawni proces zarządzania i wymiany informacji pomiędzy poszczególnymi filiami firmy a centralą.

Możliwości systemu zostały rozbudowane poprzez dołączenie wielu raportów wewnętrznych opracowanych przez własny zespół informatyków.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: start | Alcatel
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy