WhatsApp jednak z reklamami - wiele na to wskazuje
Wbrew wcześniejszym doniesieniom Facebook wciąż rozważa wprowadzenie reklam do swojej popularnej aplikacji. Jak stwierdził sam Mark Zuckerberg - platforma musi na siebie zarabiać.
W 2018 roku Facebook po raz pierwszy poinformował, że darmowy komunikator WhatsApp może doczekać się reklam. Pokaźna baza użytkowników umożliwiała zarobienie bardzo dużej ilości pieniędzy w przypadku zastosowania takiego rozwiązania. Portal społecznościowy miał jednak w późniejszym czasie wycofać się ze swojej decyzji, a zespół odpowiedzialny za jej wdrożenie został oddelegowany do prac nad nowościami przeznaczonymi dla firm.
Teraz temat znów powraca, za sprawą artykułu zamieszczonego w serwisie "The Information". Wynika z niego, że Facebook nie zrezygnował całkowicie ze swoich planów i ostatecznie wciąż planuje wprowadzenie tej formy zarobku. Zostało to zresztą potwierdzone w oświadczeniu wygłoszonym przez rzecznika firmy, który stwierdził, że reklamy są wciąż dużą szansą dla WhatsAppa.
Skąd zatem wcześniejsza zmiana decyzji? Podobno była ona podyktowana trwającą kontrolą firmy, która została poddana intensywnej analizie pod kątem ochrony prywatności użytkowników. Postulowanie za wprowadzeniem reklam w tamtym okresie mogłoby wzbudzić wzmożone zainteresowanie organów regulacyjnych.