Ultra HD 4K

DTG: Telewizory UHD kupują głównie osoby w wieku 55+

Według brytyjskiej organizacji DTG, osoby w wieku powyżej 55 lat chętniej kupują telewizory UHD niż ktokolwiek inny, ale za to są mniej zainteresowane filmami, programami lub wydarzeniami w tej rozdzielczości niż osoby młodsze. Badania pokazały, że w ciągu ostatnich trzech lat 22 proc. brytyjskich konsumentów zakupiło telewizor UHD.

Chociaż największy odsetek zakupionych telewizorów UHD to modele nabyte przez osoby wieku 55+ (22,78 proc.), to byli też młodsi widzowie, którzy stwierdzili, że najprawdopodobniej zdecydują się w niedalekiej przyszłości na zakup telewizora UHD. Powód jest taki, że chcą doznać lepszych wrażeń z oglądania (około 64 proc. osób w wieku 25-34 lat składa taką deklarację). 

Osoby w wieku 55+ twierdzą, iż będą oglądać treści UHD, jeśli takie zostaną im zaoferowane (71,19 proc.) w porównaniu z 95,65 proc. osób w wieku 35-44 lat. Około 30,51 proc. osób w wieku powyżej 55 lat twierdzi, że tylko "sporadycznie" korzysta z możliwości, jakie daje im UHD. 

Reklama

Najbardziej popularnymi platformami wśród tych, którzy oglądają treści UHD w Wielkiej Brytanii, są Sky (32,17 proc.), Netflix (17,39 proc.) i Amazon (13,48 proc.). 

Ponad dwie trzecie respondentów (67,39 proc.) stwierdziło, że wrażenia z oglądania Ultra HD przewyższyły ich oczekiwania. Około 55,3 proc. badanych rozumie teraz różnice między HD i UHD. Badanie zostało przeprowadzono w Wielkiej Brytanii na ponad 1000 osób, które zakupiły telewizor w ciągu ostatnich trzech lat. 

Anita Kaźmierska

Źródło informacji

SatKurier
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy