Zoptymalizowane dla Xbox Series X - szczegóły techniczne i lista gier
Microsoft przedstawił szczegóły techniczne programu Zoptymalizowane dla Xbox Series X oraz różne funkcje i innowacje technologiczne konsoli, z których twórcy mogą skorzystać, tworząc gry zaprojektowane dla następnej generacji gier na Xbox Series X.
Gry zoptymalizowane dla Xbox Series X mogą korzystać z szeregu innowacji możliwych na konsoli nowej generacji, jak eliminowanie czasów wczytywania gry dzięki architekturze Xbox Velocity, ulepszonej grafiki i przyspieszanego sprzętowo raytracingu DirectX obsługiwanego przez niestandardowy procesor graficzny nowej generacji, po bardziej stabilne i często wyższe framerate’y, nawet do 120 klatek na sekundę. Tytuły z plakietką Zoptymalizowane dla Xbox Series X mogą obejmować zupełnie nowe gry przygotowane specjalnie dla Xbox Series X, takie jak Halo Infinite, lub wcześniej wydane tytuły, w których deweloper ulepszył swój tytuł wykorzystaj moc i funkcje, jakie oferuje Xbox Series X, takie jak Gears 5.
Obsługiwane przez DirectX 12 Ultimate i obsługujące przyspieszany sprzętowo raytracing DirectX gry oferują bardziej dynamiczne, realistyczne środowiska. DirectX Raytracing oznacza, że zobaczysz realistyczne oświetlenie, dokładne odbicia i usłyszysz przestrzennie dokładną akustykę 3D w czasie rzeczywistym podczas eksploracji świata gry. Ostatecznie DirectX Raytracing umożliwia programistom tworzenie bardziej realistycznych światów.
Gry zoptymalizowane pod kątem konsoli Xbox Series X wykorzystują moc urządzenia do zapewnienia wyższej liczby i stabilnego wyświetlania klatek na sekundę, z docelową wydajnością 60 klatek na sekundę w rozdzielczości 4K. Niektóre gry będą nawet w stanie obsługiwać do 120 klatek na sekundę lub zmienną częstotliwość odświeżania, co pozwoli programistom zaoferować graczom większy realizm i bardziej precyzyjne sterowanie.
Szybsze ładowanie w grach
Gry Zoptymalizowane dla Xbox Series X to nie tylko gwarancja efektów wizualnych i szybkości wyświetlania obrazów. Pozwalają one również na niemal wyeliminowanie czasów ładowania w grze dzięki technologii Xbox Velocity Architecture. XVA łączy niestandardowy dysk SSD, niestandardowe podzespoły i zintegrowane oprogramowanie, aby znacznie skrócić czas ładowania zarówno w grach, jak i poza nimi, co oznacza, że gracze będą mogli spędzać więcej czasu na grze, a mniej czasu na oczekiwaniu na loading. W przypadku tytułów, które wykorzystają duże, otwarte środowiska, doświadczenia te będą odczuwane jeszcze bardziej dynamicznie, ponieważ programiści będą w stanie wykorzystać ogromny wzrost mocy obliczeniowej i możliwość strumieniowego przesyłania zasobów niezwykle szybko. Deweloperzy będą mogli również skutecznie eliminować czasy ładowania między poziomami i tworzyć systemy szybkiej podróży.
Lsta tytułów zoptymalizowanych pod kątem Xbox Series X:
· Assassin’s Creed Valhalla
· Bright Memory Infinite
· Call of the Sea
· Chivalry 2
· Chorus
· Cyberpunk 2077
· Destiny 2
· DiRT 5
· Gears 5
· Halo Infinite
· Hitman 3
· Madden NFL 21
· Marvel’s Avengers
· Outriders
· Scarlet Nexus
· Scorn
· Second Extinction
· The Ascent
· The Medium
· Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2
· Yakuza: Like a Dragon