Silna delegacja z Polski w finałach Imagine Cup w Petersburgu!

Do światowych finałów Imagine Cup 2013 zakwalifikowało się 86 drużyn z 69 krajów, w tym aż 3 drużyny z Polski! Oprócz drużyny TapBoarders z Poznania, która zwyciężyła w krajowej edycji konkursu, do finałów przeszły również dwa zespoły z Windows Phone Challenge: FRONT z Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie oraz WeRule z Politechniki Gdańskiej.

Tegoroczna edycja Imagine Cup spotkała się z największym w historii zainteresowaniem studentów, zanotowano aż 70-procentowy wzrost liczby uczestników w stosunku do poprzedniego roku. 305 młodych innowatorów będzie rywalizować w Petersburgu o cenne nagrody w konkursie, w którym kreatywne pomysły stają się rzeczywistością. Polska znalazła się w wyjątkowym gronie 4 krajów (wraz z Rosją, Francją i Chinami), które posiadają tak silną reprezentację w finale - po 3 drużyny.

- Konkurs Imagine Cup od ponad dziesięciu lat zachęca studentów do rozwijania przedsiębiorczości i kreatywności poprzez tworzenie aplikacji, i rozwiązań społecznościowych - powiedział Steve Guggenheimer, Corporate Vice President oraz Chief Evangelist w Microsoft. - Uczestnictwo w inicjatywach takich jak Imagine Cup, DreamSpark czy BizSpark to najlepsza droga dla studentów na płynne przejście ze świata pomysłów i idei do świata prawdziwych, realizowanych projektów. Ze świata akademickich marzeń do świata sukcesu zawodowego, na stanowiskach właścicieli firm, programistów, projektantów gier i przedsiębiorców - dodał.

Reklama

Dzięki zmianom w tegorocznej formule Imagine Cup, wszystkie drużyny, które zgłosiły się do udziału w konkursie miały dodatkową szansę na wyjazd do Petersburga. Zespoły z całego świata mogły zgłaszać swoje projekty do finałów rozgrywanych online w kategoriach: Innovation, Games, World Citizenship, Windows 8 App Challange, Windows Azure Challange oraz Windows Phone Challange. Spośród blisko 1000 zgłoszonych prac zaledwie 16 awansowało do udziału w finałach światowych - w tym aż dwa projekty z Polski!

Zespół FRONT z Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie w składzie: Marcin Cieślewicz, Kamil Krajewski, Marcin Perka, Artur Stachurski przygotował projekt o nazwie COPE (Common Operational Picture Environment). Jest to platforma informatyczna umożliwiająca koordynację osób/jednostek uczestniczących w dowolnej akcji, a tym samym zwiększająca przewagę informacyjną (ang. Situational Awareness) tych jednostek. COPE wspomaga również proces zarządzania jednostkami na każdym poziomie dowodzenia, a to wszystko dzięki wykorzystaniu nowoczesnego sprzętu i technologii m.in. smartfonów, tabletów, GPS, AR (rzeczywistość rozszerzona).

- Naszą przygodę z Imagine Cup rozpoczęliśmy w 2011 roku. Był to nasz pierwszy start, po którym wyjechaliśmy na finał do Nowego Jorku. Sam udział w IC to sposób na zdobycie dużego doświadczenia, które w przyszłości może zaowocować w karierze zawodowej. W tym roku pragniemy zaprezentować nowatorskie rozwiązanie - system COPE. Jego celem jest wsparcie użytkowników - zarówno tych działających w terenie, jak i tych pracujących w centrach dowodzenia - tak aby  mogli wykonywać powierzone im zadania bardziej efektywnie. Chcemy to osiągnąć poprzez budowę wspólnego obrazu operacyjnego (COP - ang. Common Operational Picture) i wykorzystanie go do zwiększenia świadomości sytuacyjnej w procesie podejmowania decyzji w przypadku ogłoszenia jednego ze stanów nadzwyczajnych , od pojedynczego funkcjonariusza, poprzez jednostkę, po całe zespoły jednostek dla poszczególnych gmin, powiatów, województw czy w końcu kraju - powiedział Marcin Cieślewicz, przedstawiciel zespołu.

Projekt drużyny WeRule z Politechniki Gdańskiej w składzie: Karol Stosik, Paweł Nowakowski, Mateusz Nowak to Modern Drug Test. Jest to aplikacja przeznaczona na urządzenia mobilne, pozwalająca na zbadanie, czy dana osoba znajduje się pod wpływem narkotyków. Jej działanie opiera się na analizie ludzkiego oka i odszukiwaniu w nim anomalii typowych dla osób, które zażyły środki odurzające. -Jesteśmy podekscytowani wizją reprezentowania naszego kraju na arenie międzynarodowej. Wierzymy, że doświadczenie zdobyte podczas konkursu Imagine Cup otworzy nam szeroko do kariery branży IT. Już 8 lipca w silnym składzie stawimy się w Petersburgu, żeby walczyć o wysokie miejsca na podium - powiedział Karol Stosik, reprezentant zespołu.

Trzecią drużyną, która będzie reprezentować Polskę w Petersburgu jest zwycięzca krajowej edycji konkursu - zespół TapBoarders z Uniwerystetu Ekonomicznego w Poznaniu w składzie: Tadeusz Makuch, Stefania Tempłowicz, Aleksandra Olejniczak, Bartosz Matuszewski. Projekt Multiboard to platforma pozwalająca na udostępnienie i uruchomienie gier planszowych w wersji elektronicznej. Uruchomienie gry odbywa się na wielu połączonych ze sobą urządzeniach mobilnych takich jak tablety i smartfony. Połączone urządzenia mobilne tworzą multimedialne i interaktywne środowisko dla graczy. Jednolity standard opisu gier pozwala szybko i tanio przenosić popularne gry oraz tworzyć nowe.

- Duże zaskoczenie i ogromna radość, tymi słowami możemy wyrazić nasze pierwsze odczucia po wygranej w konkursie Imagine Cup na szczeblu krajowym. Możliwość reprezentowania Polski na finałach międzynarodowych jest dla nas dużym wyróżnieniem. Wierzymy w nasz projekt i chcemy walczyć o podium, dlatego skupiamy się nad przygotowaniami do finałów w Petersburgu i dalszym rozwojem naszego projektu." - powiedziała Stefania Tempłowicz z zespołu TapBoarders z Poznania.

Światowe finały Imagine Cup 2013 odbędą się w dniach 8-11 lipca w Petersburgu. Studenci będą współzawodniczyć o najwyższe nagrody w historii konkursu Imagine Cup. W każdej z głównych kategorii można wygrać atrakcyjne nagrody: I miejsce: 50,000 (USD), II miejsce: 10,000 USD, III miejsce: 5000 USD. We wszystkich kategoriach Challenge: I miejsce: 10,000 USD, II miejsce: 5000 USD, III miejsce: 3000 USD.

Dodatkowo zostaną wybrane projekty, które zostaną uhonorowane specjalnymi nagrodami ufundowanymi przez sponsorów takich jak KFC, Facebook czy Mai.Ru. Finaliści, których projekty są ukierunkowane na rozwiązywanie problemów społecznych, mają również możliwość ubiegania się a granty Imagine Cup, które zostaną przyznane w ramach inicjatywy Microsoft - YouthSpark mającej na celu wsparcie 300 milionów młodych osób z ponad 100 krajów w ciągu następnych trzech lat. Granty mają pomóc przemienić pomysły studentów w realne rozwiązanie dla dobra społeczeństw. Sukces w tak prestiżowym konkursie to nie tylko nagrody materialne, ale równie ważne jest zdobycie bezcennego doświadczenia oraz lepszych szans na rynku pracy.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: Imagine Cup 2013 | Petersburg | TapBoarders
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy