Reklama

Zarządzanie inteligentnym domem przez Facebook Messenger

Wychodząc naprzeciw stale rosnącej popularności asystentów głosowych i komunikatorów internetowych, firma Fibaro stworzyła nową funkcję dla swojego systemu. Fibaro Smart Home BOT (FIBOT) umożliwia zarządzanie inteligentnym domem dzięki aplikacji Facebook Messenger.

FIBOT jest odpowiedzią na rosnącą popularność asystentów głosowych i komunikatorów internetowych, bez których wielu ludzi nie wyobraża już sobie codziennego funkcjonowania. Teraz użytkownicy systemu Fibaro, będą mogli porozmawiać na Messengerze nie tylko ze znajomymi, ale także z własnym mieszkaniem. Fibaro Smart Home Bot to kolejne rozwiązanie przygotowane przez Fibaro, które ma na celu pozwolić użytkownikom na jeszcze bardziej intuicyjne sterowanie inteligentnym domem.

Narzędzie Fibaro Smart Home Bot pozwala sterować systemem Fibaro z poziomu popularnego komunikatora internetowego. Do rozpoczęcia obsługi urządzeń nie potrzeba pobierać żadnego dodatkowego oprogramowania ani przeprowadzać aktualizacji systemu. W celu komunikowania się ze swoim mieszkaniem potrzebna jest jedynie centrala Home Center 2 lub Home Centre Lite, konto FIBARO ID i oczywiście założony profil na Facebook Messanger.

Reklama

Rozwiązanie Fibaro funkcjonuje dzięki udostępnionych przez Facebooka mechanizmach działania specjalnych botów opartych o sztuczną inteligencję i zaawansowane NLP (Neuro-Lingwistyczne Programowanie). Dzięki temu nasza rozmowa z mieszkaniem do złudzenia może przypominać zwykłą konwersację ze znajomym.

Sterowanie mieszkaniem za pośrednictwem Messengera  pozwala na sprawdzenie np. czy zamknięte są okna, poziomu temperatury czy zmianę natężenia światła. Wystarczy zadać Fibaro Smart Home Bot pytanie lub użyć jednej z komend dostępnych na stronie Fibaro. Są to krótkie polecenia i zapytania, takie jakie stosujemy w normalnej komunikacji np. "Czy światło w łazience jest wyłączone? Jaka jest temperatura? Włącz ogrzewanie." W odpowiedzi nasz dom odeśle nam informacje o jakie pytamy lub potwierdza, że zadanie jakie mu wyznaczyliśmy, za pośrednictwem Messengera, zostało wykonane.

W tej chwili komunikacja z domem odbywa się w języku angielskim, podobnie jak w przypadku asystentów głosowych, jednak Fibaro nie wyklucza, że w przyszłości rozbuduje bazę obsługiwanych języków.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama