Kosmos

Miejsce lądowania Perseverance ma swoją nazwę

​Miejsce lądowania łazika Perseverance ma już swoją oficjalną nazwę. To lądowisko Octavii E. Butler.

Octavia E. Butler to nieżyjąca już amerykańska autorka science fiction. Aby uczcić oficjalną nazwę lądowiska, NASA udostępniła obraz z kamery High Resolution Imaging Experiment (HiRISE) umieszczonej na pokładzie orbitera Mars Reconnaissance Orbiter (MRO).

Butler urodziła się w Pasadenie, w Kalifornii i zmarła 24 lutego 2006 roku. Jest amerykańską autorką science fiction, wielokrotną laureatką nagród Hugo i Nebula. Jest jedyną pisarką science fiction, która otrzymała stypendium MacArthur Fellowship.

Perseverance właśnie rozpoczyna swoją misję na powierzchni Czerwonej Planety, a jej główną misją jest astrobiologia. Jednym z celów sondy jest poszukiwanie śladów starożytnego życia mikrobiologicznego. Perseverance będzie również pracować nad scharakteryzowaniem geologii i klimatu planety w przeszłości.

Syn polskiej legendy pracuje w NASA - zdradza sekrety marsjańskich misji

Perseverance częściowo pomaga utorować drogę dla przyszłej ludzkiej eksploracji Marsa i będzie pierwszą misją, która zbierze i przechowa marsjańskie skały. Przyszłe misje NASA i ESA będą chciały odzyskać okazy. Na Marsa zostaną wysłane statki kosmiczne w celu zebrania zapieczętowanych próbek z powierzchni planety i zwrócenia ich na Ziemię do analizy.

Dowiedz się więcej na temat: Perseverance | Mars | Misja na Marsa