MWC 2014: Płatności mobilne według firmy Visa

Podczas targów MWC 2014 w Barcelonie zaprezentowano nie tylko nowości ze świata smartfonów i tabletów, ale także rozmawiano o tym, jak urządzenia mobilne, technologie NFC oraz ciągły dostęp do internetu wpływają na sposób, w jaki operujemy naszymi pieniędzmi.

Visa współpracuje z szeregiem firm z sektorów płatności i technologii mobilnych. Trudno zaprzeczyć, że taka forma płatności staje się coraz bardziej popularna, także w naszym kraju.

Wśród najważniejszych wydarzeń ostatnich 12 miesięcy znajdują się m.in.:

-         Największe europejskie wdrożenie usługi mobilnych płatności zbliżeniowych realizowane w Hiszpanii wspólnie z bankiem Caixa oraz operatorami Vodafone, Orange i Telefonica,

-         Wdrożenie przez Vodafone aplikacji SmartPass w Hiszpanii i w Niemczech jako pierwszej usługi płatności mobilnych w portfelu mWallet (od wiosny 2014 r. wdrożenia planowane również w Wielkiej Brytanii i w Holandii),

Reklama

-         Wdrożenie we Francji usługi Orange Cash, umożliwiającej klientom Orange dokonywanie mobilnych płatności zbliżeniowych,

-         Zapewnienie milionom użytkowników kart kredytowych w Turcji możliwości dokonywania płatności mobilnych w technologii NFC dzięki współpracy Visa Europe z bankiem Garanti oraz operatorem komórkowym Turkcell,

-         Zawarcie sojuszu z Telecom Italia, który zaowocuje wdrożeniem nowych usług płatności mobilnych w całych Włoszech w drugiej połowie bieżącego roku,

-         Podwojenie liczby detalistów instalujących mobilne terminale płatnicze (mPOS), dzięki czemu całkowita liczba detalistów posiadających takie terminale wzrosła do poziomu 30 tys. w 18 krajach.

- Konsumenci europejscy mają dziś dostęp do szerokiej gamy usług mobilnych. We współpracy z naszymi partnerami podwoiliśmy dostępność usług płatności mobilnych w całej Europie. Widzimy, jak szybko płatności mobilne zyskują popularność w Wielkiej Brytanii - na przykład usługa płatności osobistych Visa ma już 2,7 mln aktywnych użytkowników wśród klientów grupy bankowej Royal Bank of Scotland (RBS). Płatności mobilnych nie jest w stanie dostarczyć pojedyncza firma czy organizacja - chodzi tu nie tylko o tworzenie nowych technologii, lecz również o zapewnienie odpowiedniej skali wdrażania. Znajdujemy się w samym centrum nowego "ekosystemu", w ramach którego nasi partnerzy wprowadzają różne rodzaje usług płatności mobilnych - powiedziała Mary Carol Harris, szefowa działu płatności mobilnych Visa Europe.

Szybki rozwój płatności kartami zbliżeniowymi i związanej z nimi infrastruktury sprzyja przechodzeniu na mobilne płatności zbliżeniowe. Płatności zbliżeniowe Visa dostępne są obecnie w dwukrotnie większej liczbie krajów europejskich niż przed rokiem; wydano już 80 mln kart zbliżeniowych Visa, akceptowanych w 1,3 mln terminali płatniczych.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: bankowość mobilna | MWC 2014
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy