MWC 2014: Płatności mobilne według firmy Visa
Podczas targów MWC 2014 w Barcelonie zaprezentowano nie tylko nowości ze świata smartfonów i tabletów, ale także rozmawiano o tym, jak urządzenia mobilne, technologie NFC oraz ciągły dostęp do internetu wpływają na sposób, w jaki operujemy naszymi pieniędzmi.
Visa współpracuje z szeregiem firm z sektorów płatności i technologii mobilnych. Trudno zaprzeczyć, że taka forma płatności staje się coraz bardziej popularna, także w naszym kraju.
Wśród najważniejszych wydarzeń ostatnich 12 miesięcy znajdują się m.in.:
- Największe europejskie wdrożenie usługi mobilnych płatności zbliżeniowych realizowane w Hiszpanii wspólnie z bankiem Caixa oraz operatorami Vodafone, Orange i Telefonica,
- Wdrożenie przez Vodafone aplikacji SmartPass w Hiszpanii i w Niemczech jako pierwszej usługi płatności mobilnych w portfelu mWallet (od wiosny 2014 r. wdrożenia planowane również w Wielkiej Brytanii i w Holandii),
- Wdrożenie we Francji usługi Orange Cash, umożliwiającej klientom Orange dokonywanie mobilnych płatności zbliżeniowych,
- Zapewnienie milionom użytkowników kart kredytowych w Turcji możliwości dokonywania płatności mobilnych w technologii NFC dzięki współpracy Visa Europe z bankiem Garanti oraz operatorem komórkowym Turkcell,
- Zawarcie sojuszu z Telecom Italia, który zaowocuje wdrożeniem nowych usług płatności mobilnych w całych Włoszech w drugiej połowie bieżącego roku,
- Podwojenie liczby detalistów instalujących mobilne terminale płatnicze (mPOS), dzięki czemu całkowita liczba detalistów posiadających takie terminale wzrosła do poziomu 30 tys. w 18 krajach.
- Konsumenci europejscy mają dziś dostęp do szerokiej gamy usług mobilnych. We współpracy z naszymi partnerami podwoiliśmy dostępność usług płatności mobilnych w całej Europie. Widzimy, jak szybko płatności mobilne zyskują popularność w Wielkiej Brytanii - na przykład usługa płatności osobistych Visa ma już 2,7 mln aktywnych użytkowników wśród klientów grupy bankowej Royal Bank of Scotland (RBS). Płatności mobilnych nie jest w stanie dostarczyć pojedyncza firma czy organizacja - chodzi tu nie tylko o tworzenie nowych technologii, lecz również o zapewnienie odpowiedniej skali wdrażania. Znajdujemy się w samym centrum nowego "ekosystemu", w ramach którego nasi partnerzy wprowadzają różne rodzaje usług płatności mobilnych - powiedziała Mary Carol Harris, szefowa działu płatności mobilnych Visa Europe.
Szybki rozwój płatności kartami zbliżeniowymi i związanej z nimi infrastruktury sprzyja przechodzeniu na mobilne płatności zbliżeniowe. Płatności zbliżeniowe Visa dostępne są obecnie w dwukrotnie większej liczbie krajów europejskich niż przed rokiem; wydano już 80 mln kart zbliżeniowych Visa, akceptowanych w 1,3 mln terminali płatniczych.