Pierwszy test półautonomicznej ciężarówki w Niemczech

W Niemczech odbył się pierwszy drogowy test półautonomicznej ciężarówki – elementu przedsięwzięcia o nazwie Future Truck 2025, którego twórcą jest Daimler. Ma ono na celu wprowadzenie na autostrady całkowicie zrobotyzowanych samochodów ciężarowych.

Test miał na celu sprawdzanie wczesnej wersji systemu półautonomicznego, działającego we współpracy z rozwiązaniami wykorzystywanymi już w ciężarówkach Mercedesa. Uzbrojony w nie Actros wyjechał na niemiecką autostradę A8, gdzie pokonał trasę z Denkendorf do lotniska w Stuttgarcie.

Słowo półautonomiczny jest tutaj kluczowe, ponieważ na razie komputer tylko wspomaga kierowcę. Dotyczy to jazdy w korku oraz pokonywania długich i prostych odcinków autostrad. Samochód z włączonym trybem Highway Pilot On będzie poruszał się po właściwym pasie, utrzymując odpowiedni dystans od poprzedzającego pojazdu. W sytuacjach bardziej skomplikowanych (roboty drogowe, utrudnienia w ruchu) system poprosi kierowcę o przejęcie kontroli. W przypadku braku odpowiedzi zatrzyma ciężarówkę.

Reklama

Daimler opracował również system komunikacji, aby półautonomiczne i autonomiczne samochody mogły wymieniać między sobą informacje o sytuacji na drodze - korkach, zwężeniach czy robotach drogowych.

Zrobotyzowany transport ma być nie tylko bezpieczniejszy - z uwagi na wykluczenie czynnika znużenia kierowcy. Znajomość sytuacji na drodze pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa - sugeruje Daimler.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Samochód autonomiczny | daimler
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy