Samochód przeczyta Facebooka w trakcie jazdy

Firmy Samsung i SEAT zawarły porozumienie, na mocy którego opracują rozwiązania technologiczne, które zapewnią pełną łączność we wszystkich modelach aut marki SEAT.


W najbliższych miesiącach na rynek wejdzie rodzina samochodów wyposażonych w nowe funkcje technologiczne Samsung, które będą stopniowo rozszerzane na pozostałe modele marki. Jedną z nich jest aplikacja SEAT ConnectApp, która głośno odczytuje tweety, posty na Facebooku i e-maile ze smartfona podczas jazdy.

Umowa z firmą Samsung obejmuje wszystkie 75 rynków, na których sprzedawane są auta SEAT. Oprócz zapewniania łączności w autach hiszpańskiego producenta, wzajemne porozumienie umożliwia firmie Samsung dostarczanie do aut marki SEAT podstawowego oprogramowania, które pozwoli hiszpańskiemu producentowi tworzyć własne aplikacje samochodowe obsługiwane z poziomu telefonów Samsung.

Reklama

- Naszym celem jest wspólna praca i połączenie fachowej wiedzy obu marek, których wynikiem będzie opracowanie bezpiecznych pokładowych rozwiązań technologicznych, ułatwiających życie kierowcom. Pragniemy w ten sposób zapewnić naszym konsumentom stałą łączność - powiedział Rick Segal, Vice-prezes w Enterprise Business Team, IT & Mobile Communications Division w Samsung Electronics.

Pojazdy będą wyposażone w technologię MirrorLink oraz w system informacyjno-rozrywkowy łączący je z urządzeniami Samsung za pośrednictwem aplikacji opracowanych przez markę SEAT. MirrorLink to odpowiedź na problem łączności między autem a inteligentnym urządzeniem. Treści ze smartfona są pokazywane na wyświetlaczu samochodowym w sposób bezpieczny, który nie rozprasza kierowcy. Tym samym prowadzący pojazd może mieć dostęp do aplikacji, nie spuszczając oczu z drogi. Możliwe jest także dodanie akcesoriów do noszenia, które będą obsługiwały dodatkowe funkcje.

- W 2015 roku w pełni weszliśmy do Internetu rzeczy, który w tej chwili obejmuje 6 miliardów przedmiotów podłączonych do ogólnoświatowej sieci. Jednym z głównych celów firmy SEAT jest zaspokojenie pojawiających się potrzeb i oczekiwań naszych klientów marki. W tym celu chcemy podnieść konkurencyjność naszych produktów, a Samsung jest dla nas idealnym partnerem do realizacji tego nowego, globalnego zadania - mówi Jürgen Stackmann, przewodniczący komitetu wykonawczego firmy SEAT.Już na Mobile World Congress 2015 w Barcelonie firmy Samsung i SEAT prezentowały model SEAT Leon wyposażony w technologie Samsung, które za kilka miesięcy pojawią się w nowej linii modeli. Koncepcje przyszłości, nad którymi pracują obie marki, zaprezentowano zarówno podczas jazdy, jak i zdalnie.

Firmy zaprezentowały takie funkcje jak:

- Wybieranie oświetlenia samochodu, ustawień klimatyzacji, ulubionej muzyki, a nawet komunikatu powitalnego podczas wsiadania do samochodu,
- Odblokowywanie i zamykanie drzwi auta marki Seat za pomocą zegarka typu smartwatch,
- Nowa aplikacja SEAT ConnectApp zapewniająca skuteczność, wydajność (odczytywanie i pisanie e-maili)



INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: ConnectedDrive | Seat | Internet Rzeczy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy