Audi e-tron trafiło do produkcji
W zakładach Audi w Brukseli rozpoczęła się seryjna produkcja Audi e-tron. Pierwszy w pełni elektryczny SUV marki z Ingolstadt charakteryzuje się zasięgiem odpowiednim dla codziennego użytkowania.
Elektryczny SUV niemieckiego producenta został wyposażony w dwa silniki elektryczne o mocy 265 kW, które rozwijają 561 Nm momentu obrotowego. Duży zasięg wynoszący ponad 400 kilometrów daje klientom możliwość czysto elektrycznej jazdy. Wersję produkcyjną Audi e-tron można doładowywać energią elektryczną na stacjach szybkiego ładowania zapewniających moc ładowania 150 kW. W ten sposób, nowy SUV może być gotów do kolejnego etapu długiej podróży w niespełna 30 minut.
W prototypie Audi e-tron debiutują także - w skali światowej jeśli chodzi o samochody produkowane seryjnie - opcjonalne, wirtualne lusterka zewnętrzne. Są one znacznie węższe niż lusterka standardowe. Na płaskich wspornikach zamontowano małe kamery. Rejestrowany przez nie obraz wyświetlany jest następnie na ekranach OLED umiejscowionych w przejściu między deską rozdzielczą, a drzwiami. Wirtualne lusterka zewnętrzne adaptują się do zmiennych warunków drogowych, potencjalnie podnosząc w ten sposób bezpieczeństwo.
Specjalnie dla potrzeb produkcji samochodu elektrycznego, fabryka w Brukseli przeszła gruntowną modernizację. Produkcja Audi e-tron jest pierwszą w świecie produkcją seryjną segmentu premium, która jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. Cała emisja tego gazu z fabryki Audi Brussels kompensowana jest przede wszystkim poprzez wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych, ale także poprzez tworzenie projektów środowiskowych.
"Audi samodzielnie zbudowało szereg własnych kompetencji rozwijając technologię tworzenia akumulatorów oraz systemów napędowych, a następnie wdrożyło je właśnie w Audi e-tron. Natomiast nasi pracownicy sami obmyślili, zaplanowali i wprowadzili wiele etapów procesu produkcyjnego" - powiedział Patrick Danau, dyrektor zarządzający zakładów Audi Brussels.
Począwszy od lata 2016, fabryka intensywnie rozbudowywała wydział produkcji karoserii, lakiernię oraz linię montażową oraz zbudowała wydział produkcji akumulatorów. Bezzałogowe systemy transportowe dostarczają akumulatory na linię montażową. Pracownicy fabryki w Brukseli odbyli w sumie ponad 200 tysięcy godzin szkoleń i są doskonale przygotowani do podjęcia produkcji Audi e-tron.