Reklama

Budowa gigafabryki Tesli ponownie przerwana

Rząd niemiecki ponownie stwarza problemy przy budowie Gigafactory 4 – olbrzymiej fabryki amerykańskiego producenta samochodów elektrycznych. Tym razem do akcji wkroczyła Agencja Ochrony Środowiska.

Właściciel firmy produkującej elektryczne supersamochody już od pewnego czasu stawiał na Europę. Po wielu pertraktacjach, także z polskim premierem Mateuszem Morawieckim, Elon Musk postawił na Niemcy. "Gigafactory 4" powstaje niedaleko stołecznego lotniska BER. Uzasadniając wybór Niemiec na lokalizację fabryki, Musk wyjaśnił, że kraj ten zaoferował najlepsze warunki, a także może poszczycić się znakomitymi inżynierami.

Niestety budowa obiektu nie idzie zgodnie z tym, co sobie wymarzył. Jakiś czas temu Agencja Ochrony Środowiska niemieckiego landu Brandenburgia nakazała Tesli wstrzymanie instalacji sprzętu produkcyjnego w lakierni, a także zablokowała wycinkę farmy drzew znajdującej się nieopodal powstającego projektu. Wszystko do czasu wpłacenia przez zarząd Tesli specjalnej kaucji w wysokości 123 milionów dolarów.

Reklama

Kaucja ta ma stanowić pokrycie kosztów demontażu, w przypadku, gdyby cała budowla nie została ostatecznie ukończona. Wiąże się to z założeniami Tesli, która postanowiła postawić obiekt na tzw. "własne ryzyko finansowe".

Tesla poinformowała już, że kwota zostanie zapłacona, firma potrzebuje jednak więcej czasu na koordynację wewnętrznych procesów, których nie mogła zakończyć w ciągu kilku dni od wysłania powiadomienia o pierwszych zatwierdzeniach.

Budowa Gigafabryki ruszyła w tym roku. Oprócz samochodów, mają tam także powstawać napędy oraz baterie do pojazdów. 

-----------------------------------------------

Samochód 20-lecia na 20-lecie Interii!

ZAGŁOSUJ i wygraj ponad 20 000 złotych Kliknij!

Zapraszamy do udziału w 5. edycji plebiscytu MotoAs. Wyjątkowej, bo związanej z 20-leciem Interii. Z tej okazji przedstawiamy 20 modeli samochodów, które budzą emocje, zachwycają swoim wyglądem oraz osiągami. Imponujący rozwój technologii nierzadko wprawia w zdumienie, a legendarne modele wzbudzają sentyment. Bądź z nami! Oddaj głos i zdecyduj, który model jest prawdziwym MotoAsem!


INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Tesla | gigafabryka | Berlin

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama