Nissan GT-R sterowany za pomocą pada do PS4

Brytyjski oddział firmy Nissan skonstruował ekstremalny, zdalnie sterowany samochód dla graczy — Nissana GT-R/C.

Z okazji europejskiej premiery Gran Turismo Sport, zaplanowanej na 18 października, oraz 20‑lecia uczestnictwa Nissana w serii gier Gran Turismo powstał jedyny i niepowtarzalny egzemplarz gruntownie zmodyfikowanego samochodu, którym można sterować za pomocą kontrolera gry PlayStation4 DualShock4.

Wystarczy nacisnąć przycisk lub wykonać kilkumilimetrowy ruch joystickiem, aby uwolnić pełną moc Nissana GT‑R. Zdalnie sterowany samochód może rozpędzić się do maksymalnej prędkości 196 mil na godzinę (315 km/h) — bez elektronicznego ogranicznika oraz z pustym fotelem kierowcy.

Reklama

Możliwości GT-R/C na słynnym torze Silverstone sprawdzał kierowca wyścigowy NISMO Jann Mardenborough. Jann sterował GT-R/C z kabiny helikoptera Robinson R44 Raven II, którego załoga otrzymała specjalne pozwolenie na lot na niskim pułapie. Mardenborough jest jednym z najbardziej utytułowanych zwycięzców GT Academy —  programu odkrywania i rozwoju kierowców wyścigowych Nissana. Jannowi jako pierwszemu powierzono stery Nissana GT-R/C — właśnie ze względu na jego wyjątkowy talent, którym wykazał się zarówno w grach Gran Turismo, jak i na prawdziwym torze.

GT-R/C został zbudowany w Wielkiej Brytanii przez JLB Design Ltd. i jest napędzany standardowym silnikiem V6 R35 o mocy 542 KM z 2011 roku — tego samego, w którym Jann Mardenborough wygrał GT Academy. Pojazd posiada cztery roboty obsługujące kierownicę, skrzynię biegów, hamulce i przepustnicę. Sześć komputerów zamontowanych w bagażniku aktualizuje i kontroluje parametry nawet 100 razy na sekundę. Położenie kierownicy jest mierzone z dokładnością 1:65 000. Standardowy kontroler DualShock4 łączy się z mikrokomputerem, który intepretuje sygnały z joysticka i przycisków, a następnie przesyła je do pokładowych systemów GT-R/C. Zasięg łączności bezprzewodowej wynosi jeden kilometr.

W najszybszym okrążeniu (1:17:47) GT-R/C sterowany przez Mardenborougha osiągnął prędkość średnią 76 mph (122 km/h) i prędkość maksymalną 131 mph (211 km/h). Średnia prędkość uzyskiwana przez kierowców na liczącym 1,6 mili (2,6 km) torze Silverstone wynosi około 83 mph (134 km/h). Aby zdalny kierowca mógł lepiej ocenić prędkość pojazdu w zakrętach, w wyczynowym Nissanie zainstalowano czujnik Racelogic VBOX Motorsport przekazujący dane o prędkości na ekran LCD w kabinie helikoptera.

GT-R/C jest również wyposażony w dwa niezależne systemy bezpieczeństwa pracujące na różnych częstotliwościach radiowych, które umożliwiają dwóm dodatkowym operatorom uruchomienie hamulców z ABS z pełną mocą i wyłączenie silnika w razie gdyby główny operator stracił panowanie nad pojazdem.

W 2018 roku Nissan GT-R/C będzie prezentowany w szkołach podstawowych i średnich w Wielkiej Brytanii w ramach promocji przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i późniejszej kariery zawodowej w tych dziedzinach.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Nissan | PlayStation Vita | technologie | samochody przyszłości
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy