Producenci samochodów planują budowę sieci stacji błyskawicznego ładowania
Grupa BMW, Daimler AG, Ford Motor Company oraz Grupy Volkswagen wraz z Audi i Porsche podpisały wstępne porozumienie na rzecz utworzenia w Europie sieci punktów ładowania o wysokiej mocy. Firmą chcą w krótkim czasie znacząco zwiększyć liczbę stacji i umożliwić w ten sposób odbywanie długodystansowych podróży pojazdami elektrycznymi.
Planowana sieć stacji ultraszybkiego ładowania o wysokiej mocy, sięgającej 350 kW, pozwoli na znacznie szybsze ładowanie akumulatorów niż najmocniejsze ładowarki stosowane obecnie. Budowa infrastruktury ma ruszyć w 2017 r. Wstępnie zaplanowano uruchomienie około 400 punktów na terenie Europy. Do 2020 r. klienci mają zyskać dostęp do tysięcy stacji ładowania o wysokiej mocy. Celem sieci otwartych punktów zlokalizowanych przy autostradach i głównych arteriach komunikacyjnych jest umożliwienie podróży dalekobieżnych, które do tej pory były poza zasięgiem większości kierowców aut elektrycznych. Sam proces ładowania ma zmienić się do tego stopnia, aby nie odbiegał wygodą od tankowania paliwa na konwencjonalnej stacji.
Sieć ma bazować na standardzie Combined Charging System (CCS). Planowana infrastruktura na nowy poziom wprowadzi możliwości obecnych technologii ładowania prądem zmiennym i stałym, umożliwiając szybkie ładowanie prądem stałym o mocy do 350 kW. Pojazdy elektryczne przystosowane do wykorzystania tej mocy będzie można - niezależnie od marki - naładować znacznie szybciej niż ich dzisiejsze odpowiedniki. Sieć ma obsługiwać wszystkie pojazdy zgodne ze standardem CSS, a tym samym ułatwić popularyzację aut na prąd w Europie.
Producenci samochodów zamierzają poczynić znaczne inwestycje w rozwój nowej sieci. Podkreślają w ten sposób swoją wiarę w przyszłość elektrycznej mobilności.
Zobacz także: