Reklama Lexusa stworzona przez sztuczną inteligencję

„Driven by Intuition” to 60-sekundowy film reklamujący nową generację Lexusa Es. Za jego scenariusz w całości odpowiada sztuczna inteligencja.

Film "Driven by Intuition" jest następstwem rozwoju technicznych innowacji marki, podobnie jak to miało miejsce podczas tworzenia słynnej już lewitującej deskorolki Lexus Hoverboard. Jego scenariusz został w całości wygenerowany przez mechanizmy sztucznej inteligencji stworzone przez technicznego partnera Lexusa, firmę Visual Voice we współpracy z The&Partnership za pomocą zestawu narzędzi AI i aplikacji IBM Watson.

Tak powstałą koncepcję wcielił w życie Kevin Macdonald, reżyser filmów "Ostatni król Szkocji" i "Whitney", nagrodzony przez amerykańską Akademię Filmową Oscarem dla najlepszego filmu dokumentalnego za "One Day in September".

Reklama

Na potrzeby filmu stworzono specjalny system sztucznej inteligencji, który poddał analizie wszystkie nagodzone reklamy dóbr luksusowych z ostatnich 15 lat. Pomogło to w określeniu emocji wpływających na percepcję reklam przez widzów oraz na wyniki wykonanych na zamówienie badań ludzkiej intuicji.

Premiera filmu odbędzie się dziś w Wielkiej Brytani. Następnie, od 19 listopada będzie on prezentowany na internetowych kanałach Lexusa.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: technologie | Lexus | Sztuczna inteligencja | Amnesty International
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy