Toyota uruchomi produkcję ogniw paliwowych dla ciężarówek

Japoński producent ogłosił plany seryjnej produkcji podwójnych modułów ogniw paliwowych dla dużych ciężarówek, które będą oferowane wszystkim zainteresowanym producentom.

Toyota jest największym promotorem wodorowej motoryzacji na świecie, a technologie wodorowe są jednym z filarów strategii firmy dochodzenia do neutralności klimatycznej w 2050 roku. Do dziś Toyota wprowadziła na rynek dwie generacje sedana Mirai, autobusy zasilane ogniwami paliwowymi oraz wodorowe generatory stacjonarne i dla jachtów. Teraz przyszła kolej na komercjalizację napędu na wodór w wielkogabarytowych ciężarówkach.

Podwójne moduły ogniw paliwowych, czyli kluczowe komponenty elektrycznego napędu na wodór do ciężarówek, ważą około 635 kg i mają łączną moc 160 kW. Kompletny napęd składa się również z silników elektrycznych, wysokonapięciowej baterii, układu przeniesienia napędu i zbiorników wodoru. Toyota będzie służyła klientom swoją wiedzą w kwestiach integracji napędu wodorowego z pojazdem, by pomóc producentom ciężarówek w dostosowaniu ich produktów do montażu napędów wodorowych i przyspieszyć popularyzację bezemisyjnych ciężarówek.

Reklama

Toyota realizuje podobne podejście na europejskim rynku, gdzie oferuje łatwy w montażu, uniwersalny moduł ogniw paliwowych drugiej generacji. Jest on przeznaczony dla producentów wodorowych pojazdów i urządzeń do wielu różnych zastosowań, takich jak ciężarówki, autobusy, pociągi, statki oraz generatory stacjonarne. Moduł o mocy 60 kW lub 80 kW jest wyposażony w systemy dostarczania powietrza i wodoru, system chłodzenia i jednostkę sterującą mocą.

Producent prowadzi także prace koncepcyjne nad zastosowaniem ogniw paliwowych w transporcie morskim i kolejowym oraz angażuje się w rozbudowę infrastruktury produkcji, przesyłu i tankowania wodoru.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: ogniwa paliwowe | ciężarówki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy