IFA 2014 - urządzenia mobilne

Samsung Gear S - pierwsze wrażenia z IFA 2014

Podczas targów IFA 2014 Samsung zaprezentował nowy smartwatch, z którego na dodatek można wykonywać rozmowy telefoniczne. Mieliśmy okazję założyć Gear S i sprawdzić, co potrafi.

To jeszcze nie jest "to". Ani funkcjonalnie, ani stylistycznie, Samsung Gear S nie jest produktem, po który warto byłoby stać w długiej kolejce. Nie jest też za bardzo innowacyjny, choć można z niego dzwonić. Czy użytkownikom aby na pewno właśnie o to chodzi?

Na targi IFA 2014 w Berlinie Samsung przywiózł kolejny zegarek, mimo że nie tak dawno prezentował poprzednie modele. W przeciwieństwie do konkurencji, Gear S jest napędzany nie przez system Android Wear a Tizena, co w praktyce okazuje się nie najlepszą decyzją. Ten fakt plus konstrukcja urządzenia sprawiają, że Gear S jest po prostu problematyczny w obsłudze. Wywołanie listy aplikacji czy innych podstawowych gestów nie zawsze działa jak należy, a czynność ruchu palcem często trzeba powtarzać. Bywa to niezwykle irytujące.

Jest to jednak pokłosie nietypowej budowy zegarka, gdyż Gear S ma zakrzywiony 2- calowy ekran AMOLED. Wyświetlane na nim tarcze nie należą do najładniejszych, ba, wyglądają wręcz jak kiepsko wydrukowane naklejki, choć niewątpliwie swoich zwolenników znajdą. Jakość wykonania gadżetu nie powala na kolana - choć tym razem obok plastiku mamy aluminium. 

Reklama

Jeżeli chodzi o funkcje dostępne na Gear S, to nie doświadczymy tu żadnej rewolucji. Smartwach Koreańczyków ma jednak miejsce na własną kartę SIM, dzięki czemu można wykonywać z niego połączenia telefoniczne. Wygląda to trochę jak z filmu o przygodach Jamesa Bonda i wyobrażam sobie, że w pewnych sytuacjach może się przydać.

Samsung Gear S jak dla mnie nie jest arcydziełem designu, ale jako urządzenie semiautonomiczne (dzięki modemowi 3G) może okazać się wystarczająco funkcjonalny. Wszystko okaże się podczas głębszych testów.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Smartwatch | Samsung | zegarek | Tizen | AMOLED
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy