Reklama

W Polsce co 15 minut ktoś kupuje telewizor

W 2018 roku w Polsce co 15 sekund ktoś kupował telewizor - wynika z informacji Samsunga. ​Jak wynika z danych GlobalWebIndex aż 92 procent użytkowników Internetu ogląda filmy online co najmniej raz w miesiącu za pośrednictwem różnych urządzeń. Oznacza to, że ponad 4 miliardy osób wykorzystuje sieć do pobierania lub oglądania wideo, a 58 procent robi to za pośrednictwem telewizora.

W znacznym stopniu przyczyniła się do tego rosnąca szybkość internetu, popularyzacja telewizorów Smart TV i rosnąca liczba lokalnych i globalnych serwisów VOD, takich jak Netflix czy HBO GO.

Dziś telewizory Smart TV zdominowały rynek. W ofercie producentów nie ma już praktycznie innych urządzeń niż te, które pozwalają dotrzeć do filmów, transmisji sportowych czy informacji za pośrednictwem internetu. Pozostaje jeszcze pytanie: czy widzowie rzeczywiście w pełni wykorzystują ich potencjał? Liczby mówią same za siebie - w Polsce w ubiegłym roku ponad 80 procent nowych telewizorów Samsung Smart TV zostało podłączonych do sieci.

Reklama

W tym kontekście warto pokreślić, że dziś największy w domu ekran odgrywa wiele różnych ról w zależności od potrzeb - zastępuje salę kinową podczas rodzinnego seansu, pozwala przenieść się do świata gry, ale może także być centrum sterowania nowoczesnym domem. Dziś telewizor to coś więcej niż telewizja.

Jak wynika z danych IHS Markit, 2017 rok był pierwszym, w którym globalna sprzedaż telewizorów Samsung UHD była wyższa niż modeli Full HD. Stało się to w okresie 5 lat od wprowadzenia do sprzedaży pierwszych telewizorów koreańskiego producenta w tej rozdzielczości. W zeszłym roku połowa kupionych w Polsce telewizorów Samsung to modele Smart TV w rozdzielczości UHD (4K). Z kolei liczba telewizorów w rozdzielczości mniejszej niż Ultra High Definition (4K) systematycznie maleje.

Globalny popyt na wielkie ekrany cały czas rośnie. Tylko w pierwszym kwartale 2018 roku Samsung zarejestrował wzrost globalnej sprzedaży telewizorów o przekątnej ekranu 65 i więcej cali wynoszący 35 procent rok do roku. Cała oferta producenta ewoluuje w tym kierunku. W ramach wybranych serii widzowie mają od dyspozycji wielkości od 49 do 85 cali, przykładem mogą być np. popularne linie NU8002 czy QLED TV Q7FN. Co ciekawe, nowe modele QLED 8K ze sztuczną inteligencją, które weszły do sprzedaży w Polsce pod koniec 2018 roku, dostępne są tylko w dużych wariantach: 65, 75 i 85 cali.


INTERIA.PL/informacje prasowe

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL