Reklama

Facebook stawia na AR i VR

Do 2024 roku globalne wydatki na rozszerzoną rzeczywistość (AR) i wirtualną rzeczywistość (VR) wzrosną 6-krotnie - wynika z badania "Emerging Trends Research" przeprowadzonego na zlecenie Facebooka. Firma ogłosiła wyniki swoich badań podczas specjalnej konferencji dla mediów w wirtualnej rzeczywistości.

AR i VR szybko wychodzą̨ poza zastosowania takie jak gry,  będąc wykorzystywane w edukacji, opiece zdrowotnej i usługach. Aż 74 proc. ankietowanych postrzega technologie takie jak AR jako sposób na połączenie światów online i offline. W zeszłym tygodniu Facebook zaprezentował inteligentne okulary sygnowane logiem Ray-Bana. Okulary pozwolą na robienie zdjęć i nagrywanie wideo. Nie jest to urządzenie wykorzystujące technologię rzeczywistości rozszerzonej, ale można założyć, że Facebook traktuje je jako kolejny krok w drodze do realizacji takiego projektu.

Reklama

Facebook twierdzi, że obecnie ponad 600 milionów osób miesięcznie korzysta z rozszerzonej rzeczywistości w aplikacjach i urządzeniach (mowa główna o telefonach). Stopniowo technologie AR i VR zaczną być wykorzystywane wszędzie - od klas lekcyjnych po sale operacyjne. W sierpniu Facebook po raz pierwszy pokazał światu platformę o nazwie Horizon Workrooms, narzędzie wykorzystujące gogle VR do zdalnej pracy w zespołach.

W Facebooku rozwijaniem technologii z obszaru wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości zajmuje się Facebook Reality Labs. Urządzeniem, które umożliwiło mediom uczestnictwo w konferencji były Google Oculus Quest 2. To obecnie najpopularniejszy zestaw VR na świecie, a jego producentem jest Facebook. Dokładny test Oculus Quest 2 można przeczytać pod tym linkiem.

Twórcy Facebooka zainwestowali również w budowę ekosystemu treści na urządzeniach mobilnych - komórka o nazwie Spark AR pozwala twórcom na tworzenie doświadczeń AR, które wspierają ekspresję, komunikację i sprzedaż na Facebooku, Instagramie, Messengerze, Whatsapp i Story Time na Portalu.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama