Reklama

Xiaomi rozpoczyna seryjną produkcję swojego przezroczystego telewizora [FILM]

Chiński koncern nie przestaje zadziwiać. Z okazji świętowania swojego 10-lecia istnienia, Xiaomi poinformowało o rozpoczęciu sprzedaży przezroczystego telewizora, który prezentuje się olśniewająco.

Mi TV LUX OLED Transparent Edition to telewizor przyszłości, który pobudza wyobraźnię artystów. Do tej pory takie urządzenia były tylko pokazywane na wystawach. Pewnie większość z Was pomyśli, że powinny tam zostać, bo po co komu takie urządzenie, ale Xiaomi twierdzi, że drzemie w nim ogromny potencjał. I nie chodzi tu tylko o oglądanie telewizji czy Netflixa.

Telewizor wyświetla obrazy, które dla obserwatora wyglądają tak, jakby lewitowały. Dzięki przezroczystości można go wykorzystać jako element rozszerzający rzeczywistość. Wystarczy, że za urządzeniem postawimy drzewko, a na ekranie wyświetlimy np. kameleona lub kwiaty, a naszym oczom ukaże się trójwymiarowa przestrzeń, która pięknie ubarwi każde pomieszczenie, i przy tym zachwyci gości.

Reklama

Xiaomi twierdzi, że pomysłów na wykorzystanie jego możliwości jest wiele, jedynym ograniczeniem może być tylko nasza wyobraźnia. Firma celuje w galerie sztuk, kina czy wystawy, ale również zachęca do zakupu telewizora do domu. Inżynierowie wierzą, że przyszli jego właściciele będą nim zachwyceni, dlatego firma jako pierwsza na świecie zdecydowała się na jego regularną sprzedaż.

Mamy tu do czynienia z telewizorem OLED o przekątnej 55 cali, odświeżaniem na poziomie 120 Hz, statycznym współczynnikiem kontrastu 150000: 1 i 93-procentowym pokryciem gamy kolorów DCI-P3. Na pokładzie znalazł się procesor MediaTek 9650 z ponad 20 algorytmami optymalizacji AI oraz aż 5 głównych scenariuszy użytkowania.

Mi TV LUX OLED Transparent Edition wyceniono na ok. 27 tysięcy złotych. Na razie nie ma informacji, czy to dzieło elektronicznej sztuki pojawi się w Polsce. Dodajmy, że pierwszy przezroczysty telewizor został zaprezentowany przez LG kilka lat temu, ale koreańska firma do teraz nie zdecydowała się na jego oficjalną sprzedaż. Zapewne barierą jest tutaj wysoka cena.

Źródło: GeekWeek.pl/Xiaomi / Fot. Xiaomi

Geekweek

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje