M-commerce to SMS

Firma badawcza A.T.Kearney opublikowała wyniki cyklicznego badania Mobinet, dotyczącego trendów rozwojowych telefonii komórkowej w skali globalnej. Ostatni raport wskazuje na silną pozycję technologii SMS i stosunkowo niskie zainteresowanie mobilnym Internetem. W badaniu wzięło udział 6 tys. użytkowników telefonów komórkowych z 15 krajów. Krótkie wiadomości SMS stały się obecnie usługą masową na rynkach Europy, Japonii i Azji, osiągając penetrację rzędu 55-75%. Główną grupą użytkowników SMS nadal pozostają ludzie młodzi, przy czym ponad połowa ankietowanych w wieku 19-34 lat wysyła co najmniej jednego SMS-a dziennie.

Mimo popularności wiadomości tekstowych (a coraz częściej także multimedialnych wiadomości MMS) użytkownicy zwracają bardzo dużą uwagę na cenę - ponad dwie trzecie respondentów twierdzi, że nigdy nie wysyła wiadomości należących do najdroższej grupy usług.

Rośnie liczba użytkowników telefonów komórkowych otrzymujących SMS-owe reklamy. Otrzymało je już ponad 40% z nich, jednak tylko 1% skorzystał, nabywając oferowany produkt lub usługę.

Coraz więcej nabywców znajdują telefony umożliwiające dostęp do Internetu - silnie promowanych przez producentów i sieci - ale nie idzie za tym wzrost zainteresowania mobilnym dostępem. Przez ostatnie pół roku penetracja stosownych zestawów telefonicznych zwiększyła się na świcie o 25% (w Europie o 37%, w Azji o 33%), głównie z powodu wzrostu liczby tych telefonów w grupie użytkowników w wieku 25-54 lata. Równocześnie odsetek osób korzystających z Internetu przy pomocy telefonu komórkowego spadł o 20%.

Reklama

Spośród usług i funkcji internetowych dostępnych za pośrednictwem telefonu komórkowego użytkownicy najczęściej korzystają z poczty elektronicznej. Korzystanie z serwisów informacyjnych i robienie zakupów przez telefon komórkowy ma mniej zwolenników. W porównaniu z rokiem ubiegłym odnotowano kilkuprocentowy spadek zainteresowania tymi usługami.

(smsbox.pl)

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy