Wódka... tylko dla pań

Nazywa się "Damskaja" i - jak twierdzi jej producent - jest przeznaczona dla pań, które mogą popijać ją do sałatki po wyczerpującym treningu na siłowni.

Lekarze są zdecydowanie mniej zachwyceni - przestrzegają przed nową falą alkoholizmu wśród kobiet w Rosji.

Między nami, dziewczętami

Według danych oficjalnych, w Rosji zarejestrowanych jest 2,5 miliona alkoholików, płci obojga. Specjaliści twierdzą jednak, że to tylko przysłowiowy wierzchołek góry lodowej i że faktycznie ludzi z chorobą alkoholową jest siedem razy więcej, czyli ponad 10 procent 142-milionowej ludności Rosji. Ogromnym problemem jest alkoholizm wśród kobiet.

Tymczasem reklamy wódki dla pań - w eleganckiej fioletowej butelce "ubranej" w białą plisowaną bluzkę - są w Moskwie wszechobecne. "Damskaja" prezentuje się w metrze, na ulicach, na okładkach pism dla pań. Hasło reklamowe damskiej wódki: "Między nami, dziewczętami...".

Reklama

Miliardy dolarów w procenty

"Damskaja" ma - w zamyśle producentów - uzupełnić moskiewską ofertę dla współczesnych pań. Są już różowe taksówki dla kobiet, "lekkie" papierosy o małej zawartości nikotyny. Tylko wódki brakowało...

"Damskaja", produkowana w Petersburgu, nie jest zresztą tania - za butelkę trzeba zapłacić ok. 300 rubli, czyli 12,5 USD. Reklama jest skierowana przede wszystkim do zamężnych, wykształconych pań, dysponujących dużymi pieniędzmi. Producent uważa, że jego wódka nie stanowi zagrożenia. Zwraca uwagę, że w Rosji jest więcej diabetyków niż alkoholików, a nikt nie zakazuje reklamy czekolady... Wódczany rynek w Rosji szacuje się na 2,2 miliarda litrów rocznie, co przekłada się - w przeliczeniu - na ok. 15 miliardów USD. A roczne tempo wzrostu, w kategoriach finansowych, specjaliści oceniają na 15 proc.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: tylko dla pań | wódka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy