Reklama

5 czynników, które wypłukują magnez z organizmu

Magnez to jeden z pierwiastków mających znaczny wpływ na prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Odgrywa istotną w metabolizowaniu tłuszczów, białek i węglowodanów. Wspiera prawidłowe działanie mózgu, mięśni oraz serca.

Warto wiedzieć, jakie czynniki wypłukują ten pierwiastek z organizmu i jak dbać o jego prawidłowe stężenie. W jaki sposób odżywiać się, by uniknąć niskiego poziomu magnezu? Jakie czynniki wpływają na obniżony poziom tego pierwiastka? Kiedy sięgać po suplementy i elektrolity bez recepty? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz poniżej.

1. Dieta uboga w składniki mineralne

Jedną z najczęściej występujących przyczyn niskiego poziomu magnezu w organizmie jest nieumiejętnie zbilansowana dieta uboga w produkty, które zawierają elektrolity i minerały. Jeśli taka dieta ma na celu redukcję tkanki tłuszczowej i połączona jest dodatkowo z aktywnością fizyczną, tym bardziej może doprowadzić do nieodpowiedniego poziomu magnezu. Pamiętaj, aby jadłospis uzupełnić o produkty spożywcze takie, jak: surowe kakao, zielone warzywa liściaste, orzechy oraz po treningu elektrolity bez recepty, na przykład w tabletkach musujących.

Reklama

2. Intensywne ćwiczenia

Niekiedy niski poziom minerałów w organizmie wynika z dużej utraty spowodowanej wysiłkiem. W czasie ćwiczeń dbaj o właściwe nawodnienie organizmu. Wypijaj duże ilości wody, soków lub sięgaj dodatkowo po elektrolity uzupełniające, na przykład tabletki musujące albo napoje izotoniczne.

3. Picie alkoholu

Alkohol powoduje nie tylko wypłukiwanie pierwiastków, ale także nieprawidłowe nawodnienie organizmu. Dlatego zarówno podczas spożywania alkoholu, jak i dzień po, warto sięgać po wodę mineralną, najlepiej o wysokiej zawartości składników mineralnych. Dzień po imprezie natomiast można sięgnąć dodatkowo po elektrolity bez recepty.

4. Dieta bogata w związki sprzyjające wydalaniu magnezu

Do niskiego poziomu magnezu w organizmie mogą przyczynić się pokarmy, które zawierają  związki fitynowe oraz dużą ilość błonnika. Te wszystkie substancje znajdziesz na przykład w roślinach strączkowych, kaszach i orzechach. Powodują one, że elektrolity i minerały słabiej wchłaniają się z przewodu pokarmowego, dlatego warto je zneutralizować poprzez namaczanie fasoli, soczewicy i kaszy przed ugotowaniem.

5. Kofeina i fosforany

Jeśli lubisz kawę, możesz nadal po nią sięgać, jednak pamiętaj aby robić to w rozsądny sposób. Po każdej wypitej filiżance uzupełniaj poziom nawodnienia, wypijając dodatkową szklankę wody, najlepiej o wysokiej zawartości minerałów. Uważa się, że kawa niekorzystnie wpływa na poziom magnezu, gdy wypija się powyżej 4 filiżanek dziennie. Zawsze warto za to unikać napojów gazowanych z zawartością fosforanów w składzie, gdyż przyczyniają się one do wypłukiwania magnezu. Fosforany znajdziesz nie tylko w słodkich napojach, ale także w innej wysokoprzetworzonej żywności.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy