Apple i Samsung są bezkonkurencyjni na rynku tabletów

Samsung pokazał, że z konkurencją radzi sobie tak samo dobrze, jak Apple – także na rynku tabletów.

Samsung i Apple mają w tym roku wprowadzić na rynek łącznie 110 mln tabletów - informują azjatyccy dostawcy części, na których powołuje się serwis DigiTimes. Jest to dobra informacja przede wszystkim dla firm, które tworzą części do tego typu urządzeń - w tym głównie ekrany i procesory.

Choć to koncern z Cupertino osiąga najwyższe marże, również Samsung nie może narzekać na brak zysków. Na korzyść koreańskiego giganta przemawia fakt, że w swoich mobilnych urządzeniach wykorzystuje wiele części, które sam produkuje.

Reklama

Obecnie szacuje się, że pozostałe firmy - np. Motorola, Asus czy Microsoft - zdołają sprzedać w tym roku łącznie tylko 50 mln tabletów. Dwa razy więcej dostarczą nieznany chińscy producenci.

Wiadomości DigiTimes pokazuje, jak istotna przewaga dwóch firm wpłynie na przyszłość rynku tabletów. Na pierwszy rzut oka wyłaniają się z niego dwa rodzaje urządzeń - tanie i niewielkie, oraz większe, i oczywiście bardziej kosztowne - wykorzystywane coraz częściej do pracy. O rewolucjach na horyzoncie nie ma jednak mowy.

Apple zaprezentuje w tym roku odświeżoną wersję iPada o standardowych wymiarach, który powinien być lżejszy i mieć węższe ramki wokół ekranu. A Samsung będzie kontynuował swoją politykę udostępniania wielu modeli o różnych gabarytach.

Adrian Nowak

Komórkomania.pl


Komórkomania.pl
Dowiedz się więcej na temat: iPad | Samsung | tablet | Android | Apple
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy