Media społecznościowe

Wtorek, 21 listopada 2023 (14:29) Aktualizacja Wtorek, 12 grudnia 2023 (13:18)
Media społecznościowe to zbiór platform przeznaczonych do nawiązywania bezpośredniego kontaktu z innymi użytkownikami. Interakcja może sprowadzać się do wymiany zdjęć czy filmów, lecz także polegać na rozmowach, wysyłaniu i odbieraniu wiadomości audio, a nawet na prowadzeniu konferencji wideo.
Media społecznościowe - najważniejsze informacje
Media społecznościowe stały się m.in. narzędziem do prowadzenia kampanii wyborczych. /123RF/PICSEL

Media społecznościowe - najważniejsze informacje

Media społecznościowe (social media) opanowały współczesny świat, dlatego większość internautów ma konto w kilku serwisach jednocześnie. 

Zarówno osobiste, np. na Facebooku, jak i firmowe/profesjonalne, np. na platformie LinkedIn, przeznaczonej głównie dla pracowników i pracodawców.

Media społecznościowe mają wpływ na politykę i marketing. Są  wykorzystywane w celu nawiązania bezpośredniego kontaktu z wyborcami czy klientami. 

Six Degrees – pierwsze medium społecznościowe

Six Degrees to platforma uznawana za pierwsze medium społecznościowe, która pojawiła się w sieci w 1997 roku.

Liczby mediów społecznościowych

W pierwszych miesiącach istnienia Twittera limit na jedną wiadomość wynosił 140 znaków, a w 2017 roku został podwojony do 280 znaków.

Liczba aktywnych użytkowników serwisu Facebook wynosi aż 2 miliardy, co oznacza, że aż 25% mieszkańców całego globu ma na nim swoje konto.

Po raz pierwszy funkcja znikających wiadomości pojawiła się w Snapchacie. Choć taka forma przekazywania zdjęć i treści była z początku wysoce kontrowersyjna, to mimo wszystko cieszy się dużą popularnością.

Media społecznościowe w kampanii wyborczej

Podczas wyborów prezydenckich w USA w 2008 roku Barack Obama, jako jeden z pierwszych polityków na świecie, skutecznie wykorzystał media społecznościowe w swojej kampanii wyborczej.

Hejt – mroczna strona mediów społecznościowych

Anonimowość i łatwy dostęp do platform umożliwiają użytkownikom wyrażanie negatywnych, obraźliwych i często toksycznych opinii wobec innych, znanych jako hejt. Prowadzi to do cyberprzemocy, traum i problemów psychicznych ofiar.

Temat Media społecznościowe znajdziesz również w serwisie:

Media społecznościowe - Wiadomości

Media społecznościowe - Wideo