Wyciek danych. Bank ING blokuje karty Visa części klientów
ING Bank Śląski poinformował w wydanym przez siebie komunikacie o blokadzie nałożonej na część kart płatniczych wykorzystywanych przez klientów banku. Wszystko przez doniesienia o wycieku danych po stronie jednego z operatorów kart. Na razie nie wiadomo, o którą firmę chodzi.
Jak czytamy w oficjalnym oświadczeniu ING Banku Śląskiego, u jednego z operatorów kart płatniczych (nie wskazano konkretnej nazwy) miało dojść do wycieku danych posiadaczy i użytkowników kart. W takiej sytuacji bank zdecydował się na wdrożenie specjalnych środków bezpieczeństwa.
Dodatkowo poinformowano, że problem ten dotyczy jedynie niewielkiej części klientów banku. Sama instytucja zapewnia, że informacje i pieniądze klientów są bezpieczne. Cała procedura blokady kart została zainicjowana jako dodatkowy środek bezpieczeństwa.
Chociaż ING Bank Śląski nie poinformował oficjalnie, o które karty chodzi, to problemy zgłaszali klienci korzystający z kart Visa. O tym, czy nasza karta została zablokowana, możemy zostać poinformowani np. przy próbie płatności lub chęci wypłaty pieniędzy z bankomatu. Na nasz numer telefonu przyjdzie stosowny SMS.