Outsorcing w IT - czym jest i dlaczego się opłaca?

Nowoczesne przedsiębiorstwa, które chcą osiągnąć wysoką pozycję rynkową, muszą inwestować w innowacyjne technologie cyfrowe. Niestety, stworzenie od zera działu IT niesie za sobą ogromne koszty. Istnieje jednak skuteczne rozwiązanie, dzięki któremu możemy zaimplementować w firmie nowoczesne zabezpieczenia informatyczne, a jednocześnie nie ponosić zbyt wysokich kosztów. Mowa tutaj o outsourcingu IT. Czym jest to rozwiązanie i dlaczego się opłaca? Odpowiadamy w poniższym artykule.

Outsourcing IT - definicja pojęcia

Outsourcing to pojęcie pochodzące z języka angielskiego (outside - resource - using). Oznacza to określoną strategię biznesową polegającą na korzystaniu z usług zewnętrznego podmiotu, który przejmuje kontrolę nad określonymi kompetencjami firmy. Podstawową przyczyną, dla której przedsiębiorstwa z całego świata stawiają na outsourcing, jest chęć obniżenia kosztów oraz wzrost efektywności przedsiębiorstwa. 

Czym zatem jest outsourcing IT? Rozwiązanie to polega na powierzeniu obsługi informatycznej profesjonalnej firmie zewnętrznej, która dysponuje odpowiednim know-how a także wszelkimi narzędziami, które odpowiadają współczesnym uwarunkowaniom rynkowym w zakresie zabezpieczeń, funkcjonowania infrastruktury informatycznej czy legalnego przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji na temat aktualnych trendów w branży IT można znaleźć na portalu Mindworkers.pl.

Reklama

Co oferują firmy świadczące outsourcing IT?

Dokładny zakres outsourcingu IT uzależniony jest od indywidualnych negocjacji pomiędzy dostawcą a zamawiającym. Pełna elastyczność sprawia, że firma korzystająca z outsourcingu IT płaci wyłącznie za te usługi, z których rzeczywiście korzysta. 

W ramach outsourcingu mogą być świadczone usługi takie jak:

  • przetwarzanie, konserwacja i archiwizacja danych firmowych,
  • sprawowanie kontroli nad sprzętem oraz usuwanie i diagnozowanie wszelkiego rodzaju awarii, 
  • oferowanie własnych serwerowni na rzecz firmy,
  • przygotowanie infrastruktury sieciowej, 
  • wsparcie merytoryczne dla pracowników w zakresie obsługi dostarczonego oprogramowania,
  • przegląd systemów komputerowych.

Od czego zależy koszt outsourcingu IT?

Co ma wpływ na ostateczny koszt outsourcingu IT? Decyduje o tym przede wszystkim zakres oferty, z której korzystamy, renoma i doświadczenie dostawcy a także dostępność specjalistów. Wiele firm oferujących outsourcing IT zapewnia wsparcie nawet przez 24 godziny na dobę, jednak wiąże się to z koniecznością poniesienia nieco wyższych kosztów. 

Outsourcing IT, czyli obniżenie kosztów

Gdy postawimy na outsourcing IT, odniesiemy wiele korzyści. Mowa tutaj przede wszystkim o obniżeniu kosztów prowadzonej działalności. Należy nadmienić, że utworzenie własnego działu informatycznego w przedsiębiorstwie jest bardzo kosztowne.

Wynagrodzenia dla specjalistów IT są wysokie, a do tego dochodzi jeszcze konieczność zakupu profesjonalnego sprzętu, który będzie trzeba także konserwować i naprawiać. W przypadku outsourcingu koszty będą zdecydowanie mniejsze, ponieważ płacimy wyłącznie za zrealizowane usługi. Znikają także biurokratyczne problemy związane z księgowością czy kadrami. 

Brak problemów z rekrutacją specjalistów

W tej chwili znalezienie wykwalifikowanego specjalisty IT jest niezwykle trudnym zadaniem. Aby zachęcić kandydata do pracy w konkretnej firmie, trzeba zapewnić mu nie tylko sowite wynagrodzenie, ale też szereg benefitów pozapłacowych. 

W związku z tym, procesy rekrutacyjne mogą trwać miesiącami, a dodatkowo nie przynosić żadnych wymiernych rezultatów. W przypadku outsourcingu IT znika problem poszukiwania pracowników, ponieważ zaraz po podpisaniu umowy cały sztab specjalistów jest już do naszej dyspozycji i chętnie pomoże nam w rozwiązaniu rozmaitych problemów w naszej firmie związanych z IT. 

Outsourcing IT - pozostałe korzyści

Skorzystanie z outsourcingu IT przyniesie nam także szereg innych korzyści takich jak:

  • profesjonalne, często całodobowe wsparcie specjalistów IT, 
  • dostęp do najnowocześniejszych technologii i zabezpieczeń, 
  • czas oczekiwania na naprawę bądź wdrożenie nowych rozwiązań jest zazwyczaj bardzo krótki,
  • wzrost rentowności przedsiębiorstwa,
  • wzrost bezpieczeństwa informatycznego przedsiębiorstwa oraz ograniczone ryzyko występowania ataków hakerskich. 

Artykuł sponsorowany

.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama