Pozycjonowanie w Google - wszystko, co musisz wiedzieć

Pozycjonowanie w Google to wieloetapowy i czasochłonny, ale z pewnością warty zachodu proces. Wysoka pozycja w wyszukiwarce da nam wiele korzyści o różnym charakterze. Właśnie dlatego z usług pozycjonowania korzystają zarówno niewielkie, nawet jednoosobowe firmy, jak i duże biznesy. Na czym polega pozycjonowanie? Jakie zalety ma zwiększenie widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania? Zachęcamy do lektury!

Artykuł sponsorowany

Na czym polega pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron internetowych to proces zwiększania widoczności stron i sklepów e-commerce w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Celem jest uzyskanie miejsca w TOP 10, najlepiej w TOP 3.

Pierwszym krokiem pozycjonowania jest przeprowadzenie audytu SEO. Audyt SEO obejmuje szczegółową analizę widoczności strony, contentu, profilu linków, kwestii technicznych. Na podstawie audytu opracowywana jest strategia działań on-site i off-site, przygotowywane są rekomendacje zmian, harmonogram treści.

Pozycjonowanie ‒ działania on-site i off-site

Jak już wspomnieliśmy powyżej, w przypadku pozycjonowania konieczne są zarówno działania on-site, czyli w obrębie strony, jak i off-site, czyli poza witryną. 

Reklama

Pozycjonowanie ‒ działania on-site 

Przyjazne odnośniki

Linki wewnątrz witryny to bardzo ważny element pozycjonowania. Konieczne jest, aby zadbać o przyjazne odnośniki. Przyjazny odnośnik to np. 1stplace.pl/pozycjonowanie/, a niepoprawnie stworzony odnośnik to np. wp.pl/art1321&ytbsd

Wysokiej jakości treści

Content jest istotnym czynnikiem rankingowym. Jeśli chcemy cieszyć się widocznością w sieci, musimy zadbać o unikalne treści. Opisy produktów i kategorii, artykuły blogowe powinny być wartościowe dla użytkownika, zawierać odpowiednio zagęszczone słowa kluczowe. Musimy też pamiętać o hierarchii nagłówków - h1, h2, h3. 

Dobór fraz kluczowych

Jakie frazy kluczowe powinniśmy pozycjonować? Przede wszystkim takie, które dobrze opisują nasz biznes, a jednocześnie są wyszukiwane przez użytkowników. Istotne też, by były to frazy różnego typu: brandowe, informacyjne, produktowe, generyczne.  

Linkowanie wewnętrzne 

Sieć linków wewnętrznych spełnia ważną rolę. Ułatwia użytkownikom poruszanie się w obrębie witryny, stanowi nawigację dla robotów Google, usprawnia indeksację. 

Technical SEO

SEO techniczne to: 

  • optymalizacja kodu strony (HTML, CSS), dostosowanie strony do wytycznych W3C,
  • weryfikacja i optymalizacja prędkości ładowania, 
  • optymalizacja adresów url,
  • optymalizacja pod metryki Core Web Vitals, 
  • wdrożenie certyfikatu SSL,
  • wdrożenie atrybutów ALT,
  • optymalizacja meta danych.

Pozycjonowanie ‒ działania off-site

Działania off-site to przede wszystkim budowa profilu linków zewnętrznych. Linki zewnętrzne to odnośniki kierujące na naszą stronę  ze źródeł zewnętrznych. Mogą one pochodzić z różnych miejsc, między innymi: 

  • Artykuły sponsorowane ‒ artykuły sponsorowane z linkiem do follow najlepiej publikować na portalach mających duży autorytet, powiązanych tematycznie z naszym biznesem. 
  • Wpisy w katalogach ‒ umieszczenie wpisów dotyczących naszej firmy w katalogach firm to kolejny sposób na budowę profilu linków zewnętrznych. 
  • Outreach ‒ opiera się na budowie relacji, współpracy z różnego typu witrynami, przekonaniu innych, aby umieścili link do naszej strony na swojej witrynie. 
  • Szeptanki ‒ to  polecające firmę wpisy na forach internetowych. 

Działania off-site to także optymalizacja Profilu Firmy w Google (dawniej wizytówka Google Moja Firma), wizytówki NAP, działania w mediach społecznościowych. 

Pozycjonowanie lokalne

Jeśli prowadzimy lokalny biznes, dobrym rozwiązaniem będzie pozycjonowanie lokalne. Celem pozycjonowania lokalnego jest uzyskanie wysokich pozycji w lokalnych wynikach wyszukiwania. Koncentrujemy się tutaj na tym, by strona była wyświetlana osobom szukającym usług i produktów na konkretnym obszarze, w określonej miejscowości, dzielnicy, a nawet na konkretnej ulicy. 

Zwiększamy więc szanse na to, że osoba szukająca usług w miejscu, na którego terenie pracujemy, znajdzie naszą ofertę i skorzysta z niej. 

Podczas pozycjonowania lokalnego wykorzystywane są frazy z zawężeniem lokalnym, przykładami takich fraz będą: 

  • salon fryzjerski Polanka Poznań, 
  • restauracja włoska centrum Kraków,
  • hydraulik Sadyba Warszawa, 
  • pozycjonowanie stron Poznań.  

Google, dzięki geolokalizacji, wyświetli wyniki dopasowane do miejsca, w którym znajduje się użytkownik, nawet jeśli nie wpisze on fraz dotyczących lokalizacji. 

Lokalne SEO to bardzo dobre rozwiązanie dla takich firm, jak: 

  • restauracje, kawiarnie, piekarnie, bary,
  • hotele, motele, pensjonaty,
  • kwiaciarnie, sklepy stacjonarne,
  • salony kosmetyczne, salony fryzjerskie, salony SPA,
  • warsztaty samochodowe, firmy remontowo-budowlane, elektrycy, hydraulicy. 

Jakie zalety ma pozycjonowanie?

Jakie są zalety pozycjonowania? 

  1. Widoczność w internecie ‒ skuteczne pozycjonowanie to uzyskanie i utrzymanie wysokich pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. 
  2. Wzrost wartościowego ruchu ‒ pozycja w TOP10 to większy wartościowy ruch na stronie. Użytkownicy w ogromnej większości odwiedzają witryny z pierwszej strony wyszukiwarki. 
  3. Wzrost konwersji ‒ domeny z pierwszej strony wyników wyszukiwania odnotowują najwyższy współczynnik konwersji. Konwersja to sprzedaż produktu, zakup usługi, zapis do newslettera, przesłanie zapytania ofertowego. 
  4. Mierzalne efekty ‒ ważna zaleta pozycjonowania jest mierzalność efektów. Dzięki wykorzystaniu specjalistycznych narzędzi, na przykład takich, jak Google Search Console, Google Analytics, Ahrefs, możemy weryfikować, jak zmieniają się pozycje ważnych dla naszego biznesu fraz kluczowych. Możemy sprawdzić, jak użytkownicy zachowują się na naszej stronie, jak wysoki jest współczynnik odrzuceń. Uzyskane informacje pozwalają na przeprowadzenie skutecznej optymalizacji.
  5. Większy autorytet i przewaga nad konkurencją ‒ witryny  z TOP10 cieszą się największym zaufaniem wśród konsumentów, mają autorytet, cieszą się rozpoznawalnością i wizerunkiem eksperta. Wszystko to daje przewagę nad konkurencją. 

1stplace.pl - Twoja agencja SEO

Zastanawiasz się, jak znaleźć agencję SEO, która zadba o skuteczne pozycjonowanie Twojej strony www lub sklepu internetowego? Zespół 1stplace.pl służy pomocą. Wspomniana agencja SEO od ponad 10 lat zajmuje się pozycjonowaniem stron www i sklepów e-commerce różnych branż. Kolejną częścią oferty jest projektowanie i budowa stron i sklepów e-commerce, a także optymalizacja kampanii Google i Facebook Ads. 

Artykuł sponsorowany

.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama