Big Data zmienia zasady gry w sektorze telekomunikacyjnym

Jednym z najpoważniejszych utrudnień w kontekście wykorzystania tych wszystkich wartościowych informacji jest fakt, że są one generowane, pozyskiwane i przechowywane w różnych systemach i w efekcie znajdują się w odizolowanych silosach danych.

Nawet w obrębie jednej firmy dział prawny może oznaczać i przechowywać materiały inaczej niż dział marketingu, który z kolei może mieć inne procedury niż dział finansowy. Dane z tych silosów nie są zazwyczaj w sposób stały konsolidowane czy uzgadniane i nie da się na ich podstawie uzyskać całościowego obrazu.

Najczęściej przechowywane są jako "jezioro danych" zawierające surowy materiał, którym nie da się zarządzać i który pozostawiony sam sobie może z łatwością przemienić się w bezwartościowe "bagno danych". Samo posiadanie danych nie wystarczy. Firmy muszą nauczyć się wydobywać z nich przydatne informacje i wykorzystywać je w sensowy sposób.

Reklama

Partnerzy w branży telekomunikacyjnej

Z tymi wyzwaniami najlepiej mierzyć się, korzystając z pomocy partnerów. Operatorzy telekomunikacyjni często ręcznie analizują swoje dane, korzystając z zasobów wewnętrznych lub zlecają to innym firmom. Oba te rozwiązania mogą być jednak kosztowne, a czas oczekiwania na informacje umożliwiające podejmowanie odpowiednich działań może się wydłużać.

Istnieją trzy ogólne kategorie partnerów operatorów telekomunikacyjnych w obszarze Big Data i analizy danych:  

  1. Dostawcy systemów do kompleksowej analizy surowych danych z sieci - przy czym takie rozwiązania mogą nie wystarczyć do uzyskania rzeczywistej wartości biznesowej.
  2. Duże firmy dostarczające platformy analityczne, takie jak IBM Watson lub SAS, które jednak nie działają tylko w branży telekomunikacyjnej, lecz w wielu sektorach.
  3. Firmy z doświadczeniem w branży telekomunikacyjnej i analitycznej, które znają operatorów telekomunikacyjnych i wiedzą, jak uzyskać mierzalną wartość biznesową z dostępnych danych.

Trzecia kategoria, czyli partner z doświadczeniem zarówno w analizie danych, jak i we współpracy z sektorem telekomunikacyjnym, to najlepsze rozwiązanie.

Partnerzy z szerokim doświadczeniem nabytym we współpracy z wieloma klientami, którzy mogą zasugerować nowe podejście, na przykład firmie telekomunikacyjnej w Europie zaproponować wdrożenie metod, które sprawdziły się w pokrewnej organizacji w Stanach Zjednoczonych, mogą zapewnić swojemu klientowi realne korzyści. Organizacje, które nie wprowadzają regularnie nowych pomysłów, mogą popaść w rutynę i stosować te same rozwiązania do każdej sytuacji, a te, pomimo że sprawdzone i wypróbowane, mogą nie być najlepszą dostępną opcją.

Dane mogą zapewnić ogromne korzyści  branży telekomunikacyjnej, ale aby je uzyskać, operatorzy potrzebują platformy zdolnej do inteligentnego przetwarzania Big Data oraz analizy danych w czasie rzeczywistym.

.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy