2010 - rok, w którym telewizja przegra
Z przygotowanego przez Microsoft raportu pt.: "Europe logs on: Internet trends of today and tomorrow" wynika, że od czerwca 2010 roku Europejczycy będą spędzać więcej czasu w sieci niż przed ekranami telewizorów.
Na podstawie analizy zachowań internautów Microsoft prognozuje, że w połowie przyszłego roku mieszkańcy Starego Kontynentu będą spędzali w sieci 14,2 godziny tygodniowo, a przed telewizorem - 11,5 godziny tygodniowo.
Motorem wzrostu popularności sieci ma być rozwój połączeń szerokopasmowych. W przyszłości przewaga internetu będzie się powiększała, gdyż rozwój sprzętu i oprogramowania umożliwi lepszą integrację urządzeń domowych oraz łatwe przesyłanie sygnałów pomiędzy nimi.
Jeffry Cole z University of Southern California zwraca uwagę na dokonującą się właśnie zmianę roli telewizji. Jeszcze niedawno odbiornik telewizyjny był ważnym nowoczesnym urządzeniem. Był też najważniejszym "oknem na świat".
Obecnie informacje o świecie coraz częściej czerpiemy z sieci. I o ile sama telewizja może dzięki internetowi zyskiwać na znaczeniu, to odbiornik telewizyjny znaczenie to traci.
Autor: Mariusz Błoński