Centrum Innowacji 3D Panasonic
Firma Panasonic Corporation poinformowała o otwarciu Centrum Innowacji 3D w Japonii, którego głównym celem jest przyśpieszenie rozwoju biznesu 3D, technologii, która doprowadzić do stworzenia nowej branży i kultury rozrywki wideo.
Nowe centrum ma pełnić rolę punktu kontaktowego dla partnerów biznesowych związanych z rynkiem 3D. Bieżący rok ma być "Pierwszym rokiem technologii 3D". Wraz z komercjalizacją serii produktów 3D i udostępnieniu ich dla konsumentów, Panasonic przewiduje rozwój i wykorzystanie technologii 3D nie tylko w branży audiowizualnej, ale także w takich branżach jak opieka medyczna, edukacja oraz sztuka. Przewiduje się także, że technologia 3D, podobnie jak technologie informatyczne, będzie pełniła rolę elementu kluczowego, obecnego w wielu dziedzinach. Jeżeli taki trend faktycznie wystąpi, rynek będzie charakteryzował się wysokim zapotrzebowaniem na szeroką gamę rozwiązań technologicznych, począwszy od treści 3D, a skończywszy na odpowiednich urządzeniach.
1. Całkowita koordynacja biznesu 3D począwszy od produkcji treści, a skończywszy na rozwiązaniach związanych z urządzeniami,
2. Zapewnienie zasobów i kompetencji potrzebnych dla produkcji, komunikacji oraz oglądania treści 3D,
3. Innowacje dotyczące sprzętu oraz oprogramowania oparte na dotychczasowych doświadczeniach oraz analizach konsumenckich .
Centrum zostało utworzone pod kontrolą Panasonic AVC Networks Company w mieście Kadoma, Osaka. Będzie zarządzane przez Masayoshi Fujii, Dyrektora Consumer & Systems Marketing Center w oddziale telewizyjnym firmy AVC Networks Company.
Tym sposobem koncern Panasonic pełni rolę lidera nowych inicjatyw związanych z produktami 3D, tak, aby zapewnić swoim klientom najbardziej realistyczne wrażenia audiowizualne. Dzięki działalności centrum, koncern będzie mógł kontynuować promowanie innowacyjnych technologii na rynku rozwiązań 3D, co pomoże mu w rozwoju swojej działalności związanej z technologią 3D oraz przyczyni się do rozwoju całego rynku urządzeń elektronicznych.