Polacy wybierają cyfrę

Abonenci telewizji kablowej coraz chętniej wybierają cyfrową telewizję, z której korzysta już prawie 628 tys. klientów u sześciu największych graczy rynku. Do 1,244 mln zwiększyła się liczba użytkowników internetu.

Drugi kwartał 2009 roku był dobrym okresem dla sześciu największych operatorów telewizji kablowych, którzy w od kwietnia do końca czerwca 2009 roku pozyskali 73,8 tys. nowych abonentów telewizji cyfrowej. To o 13,4 tys. lepszy wynik od tego uzyskanego w pierwszym kwartale. Łącznie z cyfrowej telewizji korzysta prawie 628 tys. abonentów.

W drugim kwartale 2009 roku najwięcej nowych użytkowników cyfrowej telewizji pozyskał największy operator kablowy - UPC Polska (37,8 tys.), posiadając na koniec drugiego kwartału ponad 160 tys. użytkowników DTV. Jednak liderem pod względem liczby abonentów cyfrowej telewizji pozostaje sieć Vectra, która obecnie posiada najwięcej (220 tys.) użytkowników DTV.

Reklama

Na taki dobry wynik wpłynęło kilka czynników, wśród nich m.in. głośna debata publiczna na temat cyfrowej telewizji w Polsce, a także intensywna promocja nowoczesnej telewizji ze strony operatorów. Kablówki zachęcają swoich klientów do zmiany telewizji analogowej na cyfrową kusząc atrakcyjnymi promocjami oraz nowymi możliwościami (większą liczbą kanałów - np. w jednym kablu kanały z różnych platform satelitarnych, cyfrową jakością obrazu i dźwięku, kanałami HD czy funkcjami nagrywania i zatrzymywania obrazu).

Inaczej sytuacja wygląda w segmencie szerokopasmowego internetu oferowanego przez operatorów telewizji kablowych. Wyniki za drugi kwartał pokazują spowolnienie rynku. W drugim kwartale 2009 roku sześciu największych operatorów łącznie pozyskało 39,1 tys. nowych użytkowników internetu, co w porównaniu z pierwszym kwartałem oznacza spadek o 4,3 tys. abonentów. Łącznie z internetu w dużych sieciach kablowych korzysta ponad 1,244 mln klientów.

Media2
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy