Powstaje Panasonic Corporation

Firma Matsushita Electric Industries, właściciel m.in. marki Panasonic ogłosiła, że z dniem 1 października 2008 roku, zmieni nazwę na Panasonic Corporation. Spółka zunifikuje wszystkie swoje korporacyjne marki pod jedną marką Panasonic na całym świecie.

Konsekwentnie do zmiany nazwy, firma zmieni nazwę marki "National", stosowanej dla artykułów gospodarstwa domowego na rynek japoński, na "Panasonic" do końca roku fiskalnego, w marcu 2010. Marka "National" zniknie, a wszystkie korporacyjne marki w Japonii przejdą w markę "Panasonic". Nazwa Panasonic jest znacznie bardziej rozpoznawana niż np. Matsushita - stąd i zapewne decyzja o zmianie.

Firma używa nazwy Matsushita Electric Industries Co. Ltd. od 1935 roku, która zastąpiła wcześniejsze nazwy "Matsushita Electric Manufacturing Works" od 1929 r. i "Matsushita Electric Houswares Manufacturing Works" od 1918 r., kiedy została założona. Spółka używała w okresie swego istnienia marek "Panasonic" i "National".

Reklama

W 2003 roku podjęta została decyzja o unifikacji marek pod nazwą "Panasonic" wraz ze sloganem "Panasonic ideas for life". Zmiany w firmie związane z procesem unifikacji marek zbiegają się z rocznicą dziewięćdziesięciolecia istnienia firmy. W tym samym czasie spółki należące do grupy używające określeń "Matsushita" lub "National" w swoich nazwach również zmienią je na "Panasonic".

Nowa firma "Panasonic Corporation" wraz ze spółkami należącymi do grupy na całym świecie, w dalszym ciągu będzie kontynuować swoją działalność w oparciu o filozofię biznesową swego założyciela Konosuke Matsushita wyrażającą się w zasadach: "A company is a public entity" ("Przedsiębiorstwo jest instytucją publiczną"), "Customer-comes-first" ("Klient w pierwszej kolejności"), "Start fresh every day" ("Zaczynaj każdy dzień z energią").

informacje prasowe/INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy