Telewizja "n" i Cyfra+ zagrożą Cyfrowemu Polsatowi?

Przed nami okres jesienno-zimowy, intensywny dla operatorów płatnej telewizji. Analitycy przewidują mocną walkę o klienta między satelitarnymi platformami cyfrowymi, która może okazać się kłopotliwa dla Cyfrowego Polsatu.

Jesienią rozsypie się worek z promocjami u operatorów satelitarnej telewizji cyfrowej - przewidują analitycy rynku. Już teraz widać wzmożoną aktywność w tym zakresie - telewizja "n" przygotowała nową promocję z prezentami, Cyfra+ zrezygnowała z opłat za dekodery, Cyfrowy Polsat przygotował promocję elastyczną. Eksperci przewidują, że końcówka roku (szczególnie okres świąteczny) będzie jeszcze bardziej atrakcyjny.

Obecnie Cyfrowy Polsat dzierży palmę pierwszeństwa pod względem największej liczby użytkowników, która może być coraz trudniejsza do utrzymania (spółka przewiduje, że wskaźnik odejść w całym roku może wynieść ok. 10 proc.). Jak informuje dziennik "Parkiet" powołując się analityków, z Cyfrowego Polsatu coraz częściej odchodzą wartościowi klienci (korzystający z m.in. Pakietu Familijnego), z kolei operator pozyskuje więcej klientów płacących najmniejszy abonament (9,90 zł).

Reklama

Analitycy zauważają, że klienci z zasobnym portfelem opuszczają Cyfrowy Polsat na rzecz konkurentów, Cyfry+ czy telewizji "n", która uważana jest za najnowocześniejszą w Polsce - posiada rozbudowaną ofertę VOD oraz pokaźną liczbę kanałów HD, za które klient nie musi płacić dodatkowych pieniędzy (jak w Cyfrowym Polsacie czy Cyfrze+).

Najważniejsza będzie końcówka roku. Cyfrowy Polsat zapowiada, że w trzecim kwartale 2009 roku wprowadzi nowe promocje oraz usługi (m.in. internet). Mają one nie tylko przyciągnąć nowych oraz zatrzymać dotychczasowych klientów, ale także spowodować, by klienci wydawali więcej na telewizję.

Cyfra+ z kolei zapowiada, że będzie stawiała na mniejsze miejscowości, które stają się coraz bogatsze oraz na sprzedaż usług wraz z usługami telekomunikacyjnymi. Walkę o klientów zapowiada także telewizja "n", która już we wrześniu wprowadzi nowy kanał filmowy oraz nowe usługi. Jest o co walczyć, bo kończy się dobry okres wzrostu dla satelitarnych platform.

Media2
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy