70 tysięcy aktywacji tabletów z Androidem dziennie

Podczas konferencji, na której Motorola pokazała trzy nowe smartfony, Eric Schmidt - były dyrektor generalny Google - zdradził, że każdego dnia aktywowanych jest 70 tysięcy tabletów internetowych z systemem Android.

Patrząc na tempo rozwoju "dachówkowego" segmentu rynku można mieć na temat tego osiągnięcia mieszane uczucia . Z jednej strony jest to dużo - każdego dnia ludzie na całym świecie kupują 70 000 tabletów i logują się do swoich kont Google! Z drugiej, patrząc na wyniki sprzedaży iPada, można odnieść wrażenie, że dziesiątki tysięcy nijak się mają do setek tysięcy 9,7-calowych ramek Apple.

Nie ulega wątpliwości, że znakomitą większość z tych 70 tysięcy aktywacji stanowią tanie tablety pochodzące z Chin. Urządzenia te cieszą się ogromną popularnością we wszystkich krajach, których mieszkańcy nie mogą sobie pozwolić na wydatek rzędu kilkuset dolarów na kawałek plastiku służący do przeglądania internetu i oglądania filmów. Jednakże nie można bagatelizować zjawiska rosnącej liczby tanich tabletów - koniec końców to one staną się fundamentem rynku i zbudują bazę urządzeń, dla których będą tworzyć programiści.

Reklama

Oprócz informacji o liczbie aktywacji tabletów i smartfonów, na konferencji prasowej Motoroli wspomniano o dwóch równie ważnych rzeczach: w Google Play jest już 600 tysięcy aplikacji (w tym ponad sto tysięcy dla tabletów), a sama Motorola jest w trakcie transformacji. Daniel Woodside, nowy prezes firmy, ogłosił, że narodziła się "nowa Motorola", której sukces będzie opierał się na współpracy z Google i tworzeniu niezawodnych, potężnych i mogących pochwalić się bardzo dobrymi akumulatorami urządzeń.

To budzi pewne nadzieje na urozmaicenie rynku tabletów internetowych. Motorola zna tajniki produkcji wysokiej jakości sprzętu i jest wielce prawdopodobne, że w przyszłości zobaczymy niezwykle ciekawe tablety z jej logo na obudowie.

Źródło informacji

tabletowo.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy