FBI nie płaci rachunków
Firmy telekomunikacyjne w Stanach Zjednoczonych zaprzestały udostępniania swoich linii telefonicznych dla potrzeb inwigilacyjnych FBI. Powodem tej decyzji jest zaleganie Biura z opłatami za rozmowy telefoniczne.
Według raportu jednego z inspektorów Departamentu Obrony USA, odłączenie podsłuchów było wynikiem braku wyrównania opłat telekomunikacyjnych.
Kiepska księgowość była rezultatem straty ponad 25 tys. dolarów na rzecz jednego agenta. W jednym przypadku podsłuch został zawieszony, gdyż nie zapłacono rachunku telefonicznego na czas. W niektórych przypadkach dochodzi do utraty ewidencji i raportów na temat wykonanych połączeń i kosztów poniesionych przez FBI . Raport sporządzony został w obszernym dokumencie PDF, oraz udostępniony w czwartek, donosi Associated Press.
Ponad połowa z 990 rachunków telefonicznych związanych z podsłuchem linii telekomunikacyjnych w pięciu oddziałach FBI nie została zapłacona na czas. Jedno z biur FBI miało niezapłacony rachunek telefoniczny opiewający na sumę 66 tys. dolarów. Ministerstwo Obrony uzyskało 16 rekomendacji dla projektu poprawy systemu finansowego FBI.