Intel dla telekomunikacji

Choć doświadczenie Intela w sektorze produktów komunikacyjnych jest stosunkowo niewielkie, firma planuje zostać czołowym dostawcą układów scalonych i oprogramowania dla tej branży.

Choć doświadczenie Intela w sektorze produktów komunikacyjnych jest stosunkowo niewielkie, firma planuje zostać czołowym dostawcą układów scalonych i oprogramowania dla tej branży.

- Naszym celem jest umocnienie się na pozycji lidera dostawców podzespołów komunikacyjnych krzemu i oprogramowania - dla przemysłu - powiedział podczas zakończonych wczoraj w Chicago targów Comdex Spring Sean Maloney - wiceprezes i generalny menadżer grupy produktów komunikacyjnych Intela.

W chwili, gdy mija boom w branży komputerów PC, Intel stara się wypracować inne źródła dochodu. Nie będzie to jednak łatwe - wprawdzie obroty Intela w sektorze komunikacj są wysokie, ale w większości jest to efekt przejęcia innych firm i sprzedaży ich produktów. Jako producent chipów do urządzeń komunikacyjnych Intel wciąż ustępuje takim konkurentom jak Texas Instruments, Lucent Technologies czy Motorola. W ramach nowej strategii Intel planuje opublikować wyniki finansowe swojej grupy technologii komunikacyjnych osobno - ma to dać inwestorom lepszy wgląd w rozwój tej dziedziny działalności Intela i stymulować jej rozwój.

Reklama

Analitycy oceniają, że na dzień dzisiejszy 80 proc. obrotów Intela generowanych jest przez sprzedaż procesorów dla komputerów PC. Pozostałe 20 proc. to właśnie produkty komunikacyjne - głównie chipy i sprzęt sieciowy do zastosowań w małych i średnich firmach.

W tym kwartale obrót Intela będzie o około 25 proc. niższy niż w ubiegłym. Jest to między innymi efekt spadku sprzedaży chipów do urządzeń komunikacyjnych. Wydaje się jednak rozsądne, że Intel stara się rozszerzyć zakres swej działalności i częściowo uniezależnić od rynku PC.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Intel
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama