Najbardziej zadowoleni są klienci Dialogu
Według TNS Telecoms Index, badania przeprowadzonego przez TNS OBOP, najbardziej zadowoleni z usług operatorów telefonii stacjonarnej są klienci Dialogu (średnia ocena 7,51 w dziesięciopunktowej skali), zaś najmniej klienci TP S.A. (6,06). Pozostali operatorzy, dostępni dla klientów indywidualnych, dostali oceny pośrednie: Netia - 7,01 i NOM 6,62.
Najwięcej zadowolonych klientów ma Dialog - 66%. W Netii blisko połowa, a w NOM-ie 44%. Najmniej zadowolonych klientów (31%) posiada największy na rynku polskim operator telefonii stacjonarnej - TP S.A.
Przedstawione powyżej wyniki pochodzą z ciągłego badania TNS Telecoms Index zrealizowanego w styczniu, lutym i marcu przez TNS OBOP na reprezentatywnej próbie mieszkańców Polski powyżej 15 roku życia. W sumie w trzech falach zrealizowano 3026 wywiadów.
Taylor Nelson Sofres w lipcu 2001 r. uruchamiając badanie TNS Telecoms Index zdecydował się na ciągły monitoringu rynku telekomunikacyjnego. Wychodząc z założenia, że liberalizacja rynku telekomunikacyjnego w jeszcze większym stopniu zwróci uwagę operatorów na satysfakcję abonentów i ich lojalność, z początkiem 2002 roku zdecydowaliśmy się rozszerzyć tematykę bloku o pytania związane właśnie z tymi dziedzinami.
Badanie obejmuje dwa bloki tematyczne: jeden związany telefonią stacjonarną, drugi z telefonią komórkową.