Pre-paid przegrywa z mixem i abonamentem
Dobra sytuacja gospodarcza w Polsce sprawia, że coraz więcej użytkowników telefonów komórkowych zamiast wybierać oferty bez zobowiązań (pre-paid) woli podpisać umowę z operatorem w abonamencie lub ofercie mix.
- Klienci chętniej wybierają oferty abonamentowe i mix - przyznaje "Rzeczpospolitej" Wojciech Kliniewski, dyrektor zarządzający PTC do spraw Heyah. Także przedstawiciele Polkomtela, operatora sieci Plus, zauważają migrację klientów do segmentu abonamentowego.
Wypowiadający się dla "Rzeczpospolitej" analitycy są zdania, że spadające ceny na rynku telefonii komórkowej oraz rosnąca siła nabywcza Polaków powodują to, że łatwiej podpisujemy zobowiązania. Eksperci zauważają, że polski rynek telekomunikacyjny zbliża się do standardów europejskich, gdzie klienci abonamentowi mają niższe ceny połączeń.
Mimo to walka o kilka milionów użytkowników w segmencie pre-paid dopiero się zaczyna. W czwartek (5.06.2008) w życie wchodzi nowa oferta sieci Heyah, a w piątek nowa oferta Plusa. Wcześniej ofertę pre-paid zmieniła także sieć Play.